HOTELUS ROYAL İSİMLİ OTELİN MAĞDURLARINA
image

Ramazan Bayramı sırasında ortaya çıkan dolandırıcılık olayı sonrasında Belediyemiz sosyal medya üzerinden veya telefonla olayın mağdurlarına gerekli açıklamayı yapmış olsa da bu açıklamayı görmemiş olan bazı vatandaşlarımız Belediyemize eleştiriler göndermeye devam etmektedir. Bu durumda ek bir açıklama gereği daha doğmuştur.

1. Otel, hangi kuruma bağlıdır?
Sözkonusu otel üzerinde Belediyemizin bir yetkisi bulunmayıp otel Kültür ve Turizm Bakanlığı belgelidir. Ancak Bakanlığa eksik belge ibrazı nedeniyle Bakanlık Belgesi de 13.01.2015 yılında iptal edilmiştir. 

2. Otelin dolandırıcılık yapacağı nasıl anlaşılamadı?
Herhangi bir otel ister Bakanlık, isterse Belediye belgeli olsun ticari faaliyetlerinin belediyeler tarafından denetimi mevcut yasalara göre mümkün görünmüyor. Yerel yönetimlerin bu konuda atabileceği en önemli adım adli makamların alacağı kararı uygulamaktır ki idari makamların kararı tarafımıza gelir gelmez otel en hızlı şekilde mühürlenmiş ve dolandırıcılık olayı kamuoyuyla paylaşılmıştır. Son yılların en çok tercih edilen yöntemi olan "internet alışverişi" ise şüpheli bir alışverişi herhangi bir yerel yönetimin önceden anlayıp da alıcıları uyarmasını imkansız hale getirmektedir. Bu konudaki yasal düzenlemeleri ise belediyeler değil TBMM yapmaktadır.

3. Otelde yer ayırtıp, parasını ödeyenlerin durumu ne olacak?
Olayın ortaya çıkmasıyla bayram döneminde otelin kapısında kalan vatandaşlarımıza Marmaris Kaymakamlığı'nın koordinasyonu ile gerek Güney Ege Otelciler Birliği, gerekse Marmaris Belediyesi destek sağlamış ve başka otellerde oda sağlanmıştır. Ancak bu olayda kaç vatandaşımıza hangi şartlarda oda satıldığı tarafımızca bilinmemekte olup sorunun çözümü için Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün görevlendirildiği Kaymakamlık üzerinden tarafımıza bildirilmiştir. Dolayısıyla, olayın mağduru olan vatandaşlarımızın acil olarak bu kuruma bildirimde bulunması gerekmektedir.

4. Marmaris'in mağduriyeti için ne yapılacak?
Bu durumdan mağdur olan yalnızca siz vatandaşlarımız değil, Dünyanın doğa harikası bu bölgenin tüm halkıdır, esnafıdır, otelcisidir, emekçisidir ve yöneticileridir. Yıllardır bölgelerini en iyi şekilde tanıtmaya çalışarak emeğinin karşılığını almayı bekleyen işletmecilerimiz, ülkemizin ve Dünyanın her bölgesinde ortaya çıkabilen bu tür kanı bozuk bir dolandırıcı nedeniyle asıl mağduriyeti yaşamaktadır. Güvenilirliği az olan böyle bir internet alışverişi sonucunda zor durumda kalan siz değerli vatandaşlarımızın durumunu anlayarak yardımcı olmak istememize karşılık eleştirilerinizde tüm bölgemizi suçlayacak kadar acımasız davranmamanızı beklemek Marmaris halkının ve işlemcilerimizin en doğal hakkıdır. Sizlerden ricamız bu dolandırıcılık olayı sonrasında açılmış olan kamu davasını yakından takip etmeniz, koordinasyonu sağlayan Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile temasta olmanızdır. Bu olayın kötü sonuçlarından hem sizlerin hem de bölgemizin bir an önce kurtulmasını diliyor, internet ticaretinin daha güvenilir hale getirilmesi için ilgili kamu kurumlarından ve TBMM'den destek bekliyoruz.

Kamuoyuna saygılarımızla...

 

Marmaris Belediye Başkanlığı

 

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI'NDAN AÇIKLAMA

Muğla ili, Marmaris ilçesinde Cumhuriyet Mah. İstiklal Cad. no. 3 İçmeler adresinde yer alan, Salih ve Hürol Us tarafından işletilen, Hotelus Royal isimli otele ait, 4 yıldızlı otel turizm işletmesi belgesi, ilgili idareden alınmış işyeri açma ve çalıştırma ruhsatının verilen süre içerisinde Bakanlığımıza gönderilmemesi nedeniyle, 2634 sayılı kanunun 34'üncü maddesinin d fıkrası hülmü uyarınca 13/1/2015 tarih ve 5912 sayılı makam oluru gereği iptal edilmiştir. İptal işlemi 14/1/2015 tarih ve 7068 sayılı yazımız (ek) ile Belediye Başkanlığı'na da bildirilmiştir.