Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
Serkan GÜLHAN Fen İşleri Müdürü 1985 yılında Marmaris’te dünyaya gelen Serkan Gülhan aslen Muğla Kavaklıderelidir. İlköğretim eğitimini Kenan Evren İlköğretim Okulunda, Lise eğitimini ise Halıcı Ahmet Urkay Anadolu Lisesinde tamamlamıştır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İnşaat Teknikerliği ve Pamukkale Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümlerinden mezundur. 2006 - 2015 yılları arasında İnşaat Sektöründe; Yol, Altyapı, Konut, Avm, Fabrika, Doğal Gaz Dönüşüm Santrali vb. Proje, Ofis ve Şantiye Yönetimi işlerinde görev almıştır. 2015 yılından itibaren Marmaris Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nde İnşaat Mühendisi olarak görev yapmakta olup 15 Mart 2025 tarihinde Fen İşleri Müdür Vekili olarak atanmıştır. 01.05.2024
|
MARMARİS BELEDİYESİ FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUĞU İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Kuruluş MADDE 1- Fen İşleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere; 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur. Amaç MADDE 2- (1) Bu Yönetmeliğin amacı Marmaris Belediye Başkanlığı bünyesindeki Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev ve hizmet alanı içerisindeki; a) İdari ve hukuki statüsünü, b) Görev, yetki ve sorumluluklarını, c) Çalışma usul ve esaslarını, düzenlemektir.
Kapsam MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediye Başkanlığı bünyesindeki Fen İşleri Müdürlüğü’nün; görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 4- (1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu,5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve Taşınır Mal Yönetmeliği ile yürürlükteki diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 5- (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir:
İKİNCİ BÖLÜM Teşkilat Yapısı
Personel Yapısı MADDE 6- (1) Fen İşleri Müdürlüğü’nün personel yapısı; Norm Kadro Cetveli'ndeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere müdür, mimar, mühendis, tekniker, memur, işçi ve sözleşmeli personelden oluşmaktadır. Organizasyon Yapısı MADDE 7- (1) Fen İşleri Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkana ve Başkanın görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır. (2) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; Müdürün teklifi ve Başkanın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (3) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. (4) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. (5) Müdürlük; proje, yapım ve harita işleri servisi, yazı işleri ve evrak kayıt servisi, yapım ve bakım-onarım servisi alt birimlerinden oluşur. Belediye Bünyesindeki Bütün Müdürlerin Yerine Getirmekle Mükellef Oldukları Görevlere İlişkin Ortak Hükümler
MADDE 8- (1) Belediye bünyesindeki Müdürlerin yerine getirmekle mükellef oldukları görevlere ilişkin ortak hükümler aşağıdaki gibidir: a) Başkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğe temsil etmek. b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuata ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak. c) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. ç) Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak. d) Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak. e) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde; i. Müdürlüğün stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlamak. ii. Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak. iii. Yıl içerisinde giderlerin izlenmesini yaparak bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya çalışmak. iv. Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleşmesini sağlamak. v. Müdürlük uygulamalarıyla ilgili harç ve ücretlerinin belirlenmesi konusunda gerekli yasal süreci takip etmek, işlem sürelerinde harç ve ücretlerin tahakkuk ve tahsilâtının yapılıp yapılmadığını kontrol etmek. vi. Taşınır mal edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını sağlamak. Taşınır malların muhafazasını, korumasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlayacak bir taşınır mal yönetimini tesis etmek. f) İhale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleştirme görevlileri ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale süresini mevzuatına uygun olarak takip edip sonuçlandırmak. g) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; i. Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. ii. Müdürlüğün organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı takdirde bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. iii. Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililere tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek. iv. Müdürlük birimlerini Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve belgeleri hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek. v. Gerekli envanter çalışmalarını yaptırarak, Müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak. vi. Müdürlüğe ait makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek. vii. Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak, hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiğini ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaştırılmasını sağlamak. ğ) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda Müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. h) Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin etkin, verimli ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek gruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girişim ve çalışmaları yapmak. ı) Memur ve işçi personelin; sevk ve idaresiyle ilgili olarak; i. Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. ii. Çalışma koşullarını iyileştirmek. iii. Personelin izin planını çıkarmak. iv. İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. v. Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. vi. Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. i) Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek. j) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. k) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. l) İhtiyaç duyulduğunda Müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına, Müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek. m) Mevzuatın öngördüğü Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak. n) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. o) Başkanlık tarafından yayımlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. ö) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek. Proje, Yapım ve Harita İşleri Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları: MADDE 9 - (1) Proje, Yapım ve Harita İşleri servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: a) Belediyeye ait resmi binalar ile sosyal tesislerin mimarı avan projelerini, gerektiğinde uygulama projeleri ile tadilat ve onarım projelerini hazırlar mahal listelerini belirler. b) Avan Projesi idarece hazırlanarak yükleniciye verilen ve uygulama projeleri ile detayları yüklenici firma tarafından hazırlanan ihale konusu işlere ait projeleri amirine sunar ve Müdürlük Makamınca onaylanmasını sağlar. c) Projelerin yürütülmesi ve geliştirilmesi amacıyla önerilerde bulunur ve sonuçlandırılan çalışmaları inceleyip karara bağlar. d) Yapı teknolojisindeki son gelişmeleri ve yenilikleri yakından izler ve projelendirme aşamasında bu gelişme ve yeniliklerden yararlanır. e) Birimin çalışma programının hazırlanmasını ve çalışmaların bu programa uygun yürütülmesini sağlar. f) Sözleşmesi imzalanmış tüm yapım işleri ile ilgili kontrollük işlerini yürütür. g) Birimin çalışma programının hazırlanması ve çalışmaların bu programa uygun yürütülmesini sağlar. h) Kamu hizmetine sunulacak bina ve tesislerin inşaatlarının yapım çalışmalarını takip ederek sonuçlandırır. i) Kamuya ait bina ve tesislerin, tadilat ve onarımı ile çevre düzenleme faaliyetlerinin yürütülmesini sağlar. j) Kent içi ulaşımın rahatlaması, şehir estetiğinin iyileştirilmesi amacı ile ulaşım, yaya yolları düzenlemeleri yapar ve teknik açıdan uygun görülen yerlerde bisiklet yolları düzenlemeleri yapıp uygular. k) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve Bayındırlık İşleri Kontrol yönetmeliği çerçevesinde hak ediş, kesin hesap ve diğer sözleşme yönetimi iş ve işlemlerini gerçekleştirir. l) Kanun ve diğer mevzuatlara uygun olarak birime verilen görevlerin zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirir. m) Yürüttüğü tüm faaliyetler ile ilgili bilgi verileri toplar, düzenli bir şekilde kayıt altına alır ve analiz eder. n) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre yapılan yapım, mal veya hizmet alımı işlerine ait kontrollük hizmetlerini yürütür. o) 4734 sayılı Kanun’a göre yapılan yapım, mal veya hizmet alımı işlerine ait muayene kabul, geçici kabulleri ve kesin kabulleri; ilgili muayene ve kabul yönetmeliklerine, yapım işi ise Yapım İşleri Genel Şartnamesi ’ne varsa ilgili teknik şartnamelere göre yapar. p) Kontrollük hizmetlerini yürütürken vatandaşlardan veya amirlerden gelen uygun talepleri ilgili yükleniciye amirinin bilgisi dâhilinde iletir ve gereğinin yapılmasını sağlar. q) Gerek görülmesi halinde, 4734 sayılı Kanun’a göre yapılacak olan yapım, mal veya hizmet alımı işlerine ait teknik şartnameleri hazırlayarak İhale ve Satın Alma Servisi’ne iletir. r) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden metruk binaların yıkılması ile ilgili gelen yazıya istinaden yıkımı gerçekleştirir. s) Belediyemiz sınırları içerisinde tüm imarlı ve imarsız bölgelerde mevcut ve yeni açılan asfalt yol veya ham yollara ait plan, pafta, çalışmaları, bölge yol haritaları oluşturur, yol kesitlerini projelendirir. t) Yol eksen hattının arazide aplikasyonunu yapar ve gerekli bilgileri toplar. u) Yeni açılan yolların profiline ve mihver zaptına uygunluğunu kontrol eder. v) Müdürlük çalışma programı doğrultusunda yapılacak yollara ait plan ve plankote çalışmalarını program bazında somutlar ve çalışma yapılan yollarda ataşmanlar hazırlar. w) Müdürün verdiği görevleri yürürlükteki mevzuat hükümleri çerçevesinde tam ve eksiksiz olarak zamanında yapmakla yükümlüdür.
Yazi işleri ve Evrak Kayıt Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları: MADDE 10 - (1) Yazi işleri ve Evrak kayıt servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: a) Müdürlüğe gelen ve giden evrakları defter ve bilgisayar ortamında kayıt altına almak, b) Gelen ve giden evrakların arşivlenmesini ve muhafazasını yapmak ve ilgili servislere havale işlerini gerçekleştirmek, c) Genelge, tebliğ ve duyuruların Müdürlük personeline bildirimini yapmak, ç) Gizlilik dereceli evrak için mevzuatına uygun tedbirleri almak, uygulamak ve izlemek, d) Birim personelinin özlük işlemleriyle ilgili dosyalarını tutmak ve takip etmek, e) Personelin izin evraklarını takip etmek ve imzaya sunarak evrakları ilgili dosyasında sağlamak, f) Müdürlüğe bağlı olarak çalışan personelin günlük devam izlenimlerini takip etmek. g) Müdürlük hizmet ve faaliyetleri sonucu oluşan arşiv malzemesinin; mevzuata uygun, emniyetli, kolay erişilebilir şekilde saklanmasını, talep anında istenilen belgeye erişilebilmesi, belge ve dosyaların saklanmasına, tarihi dolan belgelerin mevzuatın öngördüğü şekilde ayıklanmasını ve imhasını sağlamak. ğ) Müdürlük makamı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek. Yapım ve Bakım-Onarım Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları: MADDE 11 - (1) Yapım ve Bakım-Onarım Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: a) Kaldırım ve beton parke yol vb. çalışmaları için parke, bordür, beton vb. malzemelerin sevkini gerçekleştirip (müteahhit veya belediye personeli ile) gerekli tamiratları yaptırır ve kontrol eder. b) Gelen talepler doğrultusunda, tamirat işlerinin takibini yapar, ekipleri yönlendirerek çalışmaları sonuçlandırır ve amirine rapor sunar. c) Yol imalatı, tamiratı ve yama işlemlerini koordine eder. d) Çalışmalar sırasında çıkan moloz, kazınmış asfalt gibi malzemelerin nakliyesi, depolanması işleri koordine eder. e) Yol imalatlarıyla ilgili hafriyat ve tesviye çalışmalarını koordine eder. f) İmar planına uygun olarak ham yol açılmasını gerçekleştirir. g) Birime ait her türlü iş makinelerinin sevk ve idare edilmesini sağlar. h) Vatandaşların istek ve şikâyetlerini değerlendirerek sonucunu ilgili kişi ve kurumlara iletir. i) Belediye sınırları içindeki mahallelere ait stabilize ihtiyacı olan yolların ve gerekli stabilize ihtiyacının belirlenmesini ve stoklanmasını sağlar. j) Müdürlük bünyesine tahsis edilen iş makinası ve araçlar ile her türlü motorlu motorsuz gereçlerin bakım ve arızalarını Destek Hizmetleri Müdürlüğüne bildirir. k) Belediyeye ait bina ve tesislerin tadilat ve onarım işlerini yürütür. l) Müdür tarafından verilen iş ve görevleri yerine getirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Fen İşleri Müdürlüğü’nün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Fen İşleri Müdürlüğü’nün Görevleri MADDE 12- (1) Fen İşleri Müdürlüğü'nün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir; a) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Mevzuat ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
b) İmar planları, imar programları, imar uygulamaları ve kamulaştırmalar gereğince açılması gereken meydanları, yeni yolları ya da genişletilecek yolları; imar planındaki koordinat ve ölçülere göre açmak, belirlenmiş yol kotlarına göre kazı ya da dolgu yaparak yol üst kotunu düzenlemek, imar planlarıyla arazinin uyumsuz olduğunun tespiti halinde teknik rapor hazırlamak ve ilgili birimlerle koordinasyon sağlayarak sorunun çözülmesini sağlamak, yol düzenlemesi sebebiyle ihtiyaç duyulan; istinat duvarlarını, menfezleri, drenaj kanallarını, refüjleri ve rögarları yapmak/yaptırmak, genişletilen yollarda müdürlükçe yıkılan ve sahiplerine bedelleri ödenmemiş ihata duvarlarını yeni yol eksenine göre yapmak/yaptırmak.
c) İmar planlarında yol, meydan, yeşil alan, park, rekreasyon alanları, belediye hizmet alanı olarak belirlenmiş yerlere isabet eden mevcut yapıları; Meclis veya Encümen kararlarına istinaden alınmış ve uygulama açısından kesinleşmiş mahkeme kararlarına, tarafların uzlaşarak kabul ettikleri kamulaştırma kararlarına, yapı sahiplerinin taleplerine ya da yasal iş ve işlemler açısından kesinleşmiş diğer resmi kararlara istinaden yıkım ve enkaz kaldırma işlerini yapmak/yaptırmak.
d) İmar mevzuatı gereğince; ilgili müdürlüğün tespitleri ve taleplerine istinaden yerleşim alanlarındaki kaçak yapıların, kaçak yapı ilavelerinin, kaçak olarak yapılan gecekondu niteliğindeki yapıların, metruk yapılar ile mail-i inhidam durumundaki yapıların yıkılmasına ilişkin olarak Belediye Meclisi ya da Belediye Encümeni tarafından alınan yıkım kararlarının uygulanmasında ilgili müdürlüğün koordinasyonunda yıkım ve enkaz kaldırma işlerini yapmak/yaptırmak.
e) 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun (Kentsel Dönüşüm Kanunu) ve ilgili mevzuatı çerçevesinde; Riskli Alan içinde veya dışında olup, ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmî ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen riskli yapıları, ilgili idarelerin ya da Belediyemizin ilgili müdürlüğünün talebi doğrultusunda yıkım ve enkaz kaldırma işlerini yapmak/yaptırmak.
f) İhtiyaç halinde; i. İmar yollarının kenarlarına, dere kenarlarına, heyelan olma ihtimali bulunan yerlere istinat duvarı yapmak/yaptırmak. ii. Özel şahıslara ait parsellerin kenarlarında yapılması gereken istinat duvarlarını yapmak/yaptırmak, iii. Kendiliğinden göçme ya da yıkılma tehlikesinden dolayı yıktırılması gereken istinat duvarlarını yıkmak/yıktırmak, iv. Masraflarının ilgililerinden tahsili için gerekli olan tüm teknik bilgi ve belgeleri tanzim etmek.
g) Yapılması gereken yolların, meydanların ve kaldırımların; sanat yapılarıyla birlikte uygulama projelerini hazırlamak/hazırlatmak, projeye uygun olarak mahal listelerini, metraj listelerini, birim fiyat ve imalat tariflerini, yaklaşık maliyetlerini, ihaleye esas idari ve teknik şartnamelerini Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak.
h) Yaya ve araç trafiğinin tehlikesiz ve konforlu bir şekilde yürütülmesi için, Belediye'nin uhdesinde bulunan yolları üst yapı malzemeleriyle kaplamak/kaplatmak. Yol kaplama çalışmaları için gerekli olan üstyapı malzemelerini ihtiyaca göre zamanında temin etmek, ekip ve ekipmanı koordine etmek, yol üst kaplamasına ilişkin her türlü iş ve işlemleri yürütmek.
i) Belediye Meclisi tarafından yapımı kararlaştırılan, performans programında yer alan ve bütçede ödeneği ayrılmış olan her türlü hizmet binalarını, sosyal - kültürel ve eğitim amaçlı binaları, sosyal hizmetlere yönelik binaları, sportif faaliyetlere yönelik yapıları, yüzme havuzlarını, kent donatılarını, altyapı ve üstyapı tesislerini yapmak/yaptırmak, bahse konu yapıların yapı ruhsatı ve kullanma izinlerini almak, Belediye'ye ait her türlü yapının ve altyapı tesislerinin bakım ve onarımlarını yapmak/yaptırmak.
j) Başkanlık Makamı’nın onayıyla; i. İlçe sınırları içerisinde veya kardeş belediyeler bünyesindeki okulların ve diğer kamu binalarının bakım ve onarımları ile okul ve hizmet binalarının yapım işlerini yapmak/yaptırmak. ii. Belediye Kanunu'nun 75. maddesi uyarınca; diğer idarelere ait benzer hizmetleri yapmak/yaptırmak. iii. Yukarıda sayılan tüm yapım ve onarım işlerinin yüklenicileri ile ilgili maliye kurumları ve sosyal güvenlik kurumları nezdinde mevzuatın gerektirdiği işlemlerin yapılmasını takip etmek.
k) Belediye hizmetlerine yönelik olarak yapılacak ve onarılacak olan yapıların, yolların, meydanların ve kaldırımların yapım işlerinin ihale işlemlerini Kamu İhale Kanunu ve mevzuatı kapsamında ihale yolu ile gerçekleştirmek, kontrollüğünü yapmak, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
l) Yetkili kurulların kararına istinaden; asfalt plenti, beton santrali, beton parke ve beton bordür üretim tesisleri ve benzeri tesisleri kurmak.
m) Yatırım hizmetlerinde kullanılan her türlü yapı elemanlarını üretmek üzere atölyeler kurmak/kurdurmak, mevcut atölyeleri ekipman ve kapasite yönünden geliştirmek ve yenilemek, bu atölyelerde diğer birimlerin ihtiyaç duyduğu yapı ve kullanım elemanlarını üretmek ve gerektiğinde bakım ve onarımlarını yapmak.
n) Parkların tüm fiziki unsurlarının ilk defa yapımı, revizyonu, esaslı tamir ve tadilatı işlerini yapmak/yaptırmak.
o) İlgili müdürlüğün talebi ve Başkanlık Makamı'nın onayıyla; i. Belediyemizin mülkiyetinde bulunan lojmanların ortak mahallerinin bakım ve onarımlarını, esaslı tamir ve tadilatlarını yapmak/yaptırmak, ii. Mülkiyeti Belediye'ye ait ya da Belediye'nin uhdesinde ve tasarrufunda bulunan konut, işyeri, kapalı spor tesisi, sosyal ve kültürel tesis, sosyal hizmet tesisi gibi yapıların esaslı tamir ve tadilatlarını yapmak/yaptırmak. iii. Belediye namına kiralanmış olan yapı ve tesislerin, amacına uygun hizmet edilebilecek hale getirilmesi maksadıyla geniş kapsamlı tadilat ve tamirat işlerini yapmak/yaptırmak. iv. Kiralamanın bitiminde; sözleşme hükümlerine uygun bir şekilde ilgili yapı ve tesisleri eski haline getirmek için gerekli yıkım ve tamiratı yapmak/yaptırmak.
p) Olumsuz mevsim koşullarında; i. Müdürlüğe ait ya da kiralık makine, araç, gereç ve personel ile yol açma çalışmalarını aktif olarak yapmak. ii. Ana hizmet birimlerinden birisi olarak Belediye'nin diğer birimleriyle koordinasyon sağlamak, diğer birimlerden personel ve makine desteği almak. iii. Yollardaki su ve çamurları, yoğun toz ve sürüklenmiş yabancı malzemelerin temizlenmesini sağlamak.
q) Deprem, heyelan, fırtına, hortum, sel baskını, yangın gibi afet ve felaket durumlarında;
i. Afet Koordinasyon Merkezi'nin bünyesinde gerekli her tür çalışma ve mücadeleye müdürlüğe ait makine, araç, gereç ve personel ile aktif olarak katılmak. ii. Acil durumlarda; Afet Koordinasyon Merkezi'nin talimat ve yönlendirmelerini beklemeksizin; deprem, fırtına, hortum, sel baskını, yangın gibi afetlerin oluşturduğu fiziki olumsuzlukları ortadan kaldırmaya yönelik her türlü mücadele ve çalışmayı, müdürlüğe ait makine, araç, gereç ve personel ile yapmak. r) Yangın, sel, fırtına, deprem, heyelan gibi felaketlere uğrayan hemşehrilerimize; Belediye Meclisi'nin ya da Belediye Encümeni'nin kararları doğrultusunda, enkaz kaldırma, temizleme, yapı bakım ve onarımı, boya-badana, zarar gören ev eşyalarının onarım ya da telafi edilmesi konularında gerekli desteği vermek. s) Müdürlük uhdesinde bulunan hizmet birimlerinin çevre güvenliğini sağlamak; hizmet birimlerinde gerekli görülen yerlere güvenlik kamerası konulması için ilgili müdürlükten talepte bulunmak.
t) Umumun kullanımına açık olan meydan, yol, refüj, kavşak, kaldırım gibi yerlerde müdürlük tarafından oluşturulan fiziksel nitelikli yapım unsurlarının tahrip edilmesi ve zarar görmesi halinde; müdürlük bünyesindeki teknik elemanlar vasıtasıyla hasar ve zarar tespitini yapmak, başkanlık makamına raporlamak ve hasar vermekten kaynaklanan tüm masrafın ilgilisinden tahsil edilmesine yönelik işlemleri başlatmak, sonuçlarını takip etmek.
u) Halkın kentsel yaşamdaki gelişmelere karşı duyarlılığını artırmak, hizmetler ve gelişmelerden haberdar etmek amacıyla;
Belediyenin Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimi'yle koordinasyon halinde; üniversitelerle, sivil toplum kuruluşlarıyla, eğitim ve sağlık kuruluşlarıyla birlikte proje ve çalışma grupları oluşturmak, bu grupların ihtiyaç duydukları her türlü lojistik desteği vermek.
v) Yollarda, kaldırımlarda ve meydanlardaki olumsuz koşulların giderilmesi ile ilgili çalışmaları yürütmek; ilçe halkından gelen Fen İşleri ile ilgili şikayetleri yerinde incelemek ve şikayetin giderilmesi için ilgili çalışmaları yapmak/yaptırmak ve sonuçlarını takip ederek ilgilisine bildirmek.
w) İl genelinde yatırıma yetkili olan diğer alt yapı kurum ve kuruluşlarıyla ilçe yatırımları konusunda koordinasyon sağlamak ve bu kurumlara çalışmalar sırasında gerekli desteği vermek.
x) Başkanlık, Kaymakamlık ve Valilik tarafından takip edilen yatırım izleme raporlarını zamanında hazırlamak ve ilgili makamlara sunulmasını sağlamak ve ilgili toplantılara katılmak.
y) Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki "Belediye Bünyesindeki Bütün Müdürlüklerin Yerine Getirmekle Mükellef Oldukları Görevlere İlişkin Ortak Hükümler" başlığı altında yazılı olan görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Fen İşleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Fen İşleri Müdürünün Görevleri MADDE 13- (1) Fen İşleri Müdürünün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) Başkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğü temsil etmek. b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuata ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak. c) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. ç) Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak. d) Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak. e) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde; i. Müdürlüğün stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlamak. i. Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak. ii. Yıl içerisinde giderlerin izlenmesini yaparak bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya çalışmak. iii. Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleşmesini sağlamak. iv. Müdürlük uygulamalarıyla ilgili harç ve ücretlerinin belirlenmesi konusunda gerekli yasal süreci takip etmek, işlem sürelerinde harç ve ücretlerin tahakkuk ve tahsilâtının yapılıp yapılmadığını kontrol etmek. v. Taşınır mal edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını sağlamak. Taşınır malların muhafazasını, korumasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlayacak bir taşınır mal yönetimini tesis etmek. f) İhale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleştirme görevlileri ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale süresini mevzuatına uygun olarak takip edip sonuçlandırmak. g) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; i. Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. ii. Müdürlüğün organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı takdirde bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. iii. Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililere tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek. iv. Müdürlük birimlerini Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve belgeleri hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek. v. Gerekli envanter çalışmalarını yaptırarak, Müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak. vi. Müdürlüğe ait makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek. vii. Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak, hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiğini ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaştırılmasını sağlamak. ğ) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda Müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. h) Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin etkin, verimli ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek gruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girişim ve çalışmaları yapmak. ı) Memur ve işçi personelin; sevk ve idaresiyle ilgili olarak; i. Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. ii. Çalışma koşullarını iyileştirmek. iii. Personelin izin planını çıkarmak. iv. İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. v. Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. vi. Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. i) Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek. j) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. k) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. l) İhtiyaç duyulduğunda Müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına, Müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek. m) Mevzuatın öngördüğü Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak. n) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. o) Başkanlık tarafından yayımlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. ö) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek. Fen İşleri Müdürünün Yetkileri MADDE 14- (1) Fen İşleri Müdürü, müdürlüğün görev ve sorumluluklarının yerine getirilmesinde: a) Müdürlüğü; i. Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan, ii. Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamı’nın izni ve onayıyla; şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye, b) Personeli, ekipmanı ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kanyakları sevk ve idare etmeye, c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, ç) Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya, d) Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye, e) İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya veya yaptırmaya, f) Performans ölçümü ve istatistikî çalışma yapmaya ve yaptırmaya, g) İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye, ğ) Çalışma grupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya, h) İhaleler için; i. Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye, ii. Birim personeli arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye, ı) Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye, i) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin süreci başlatmaya, j) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye, k) Bütçe Kanunu’nda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya, l) Gerekli görüldüğü konularda Hukuk İşleri biriminden görüş sormaya, m) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler. Fen İşleri Müdürünün Sorumlulukları MADDE 15- (1) Fen İşleri Müdürünün sorumlulukları aşağıda sıralandığı gibidir: a) Fen İşleri Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konularındaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde Başkana ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur. b) Fen İşleri Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; i. Sayıştay’a ii. İlgili Bakanlıkların denetim organlarına, iii. Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna, iv. İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur. c) Fen İşleri Müdürü, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM Son Hükümler Yönetmelikte Yer Almayan Konular: MADDE 16- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlar ile ilgili tereddütleri gidermeye Fen İşleri Müdürü yetkilidir.
Yürürlükten kaldırılan hükümler MADDE 17- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle; ‘’Marmaris Belediyesi Müdürlükleri’nin Görev, Yetki ve Sorumlulukları İle Çalışma Usul Ve Esaslarına Dair Yönetmeliği” nin Fen İşleri Müdürlüğü’nü ilgilendiren maddeleri yürürlükten kaldırılır.
Yürürlük: Madde 17- (1) Bu Yönetmelik; Marmaris Belediye Meclisi tarafından karara bağlandıktan sonra, Belediye resmi web sayfasında (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme: Madde 18- (1) Bu Yönetmelik Hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür.
EK 1- ORGANİZASYON ŞEMASI
22.05.2025
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|