Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ |
MARMARİS BELEDİYESİ RUHSAT VE DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç
Kapsam
Dayanak
Tanımlar ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 5 – (1) Müdürlük, Belediyemizin kurulması ile birlikte kurulmuş ve ilgili mevzuatta belediyelere verilen görevlerin Müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak mevcudiyetine devam etmektedir.
Personel Yapısı MADDE 6- (1) Yazı İşleri Müdürlüğü personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme yapısı MADDE 7 – (1) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkana bağlı olarak çalışır. (2) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’nün personel yapısı Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere; müdür, şef ve işçiden oluşmaktadır. (3) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdür’ün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısı’nın imzası ile yürütülür. (4) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma, Müdür’ün teklifi ve Başkan’ın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (5) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. (6) Ruhsat ve Denetim Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri MADDE 8 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir: a) Marmaris Belediyesi sorumluluğunda bulunan alanlarda işletilecek yerlerin ruhsatlandırma iş ve işlemlerini yürütmek, ruhsat sonrası denetlemek, b) 10/07/2004 tarih ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu gereği, sıhhi işyerleri, ikinci ve üçüncü sınıf gayrisıhhi müesseseleri, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile bölge otoparkı, kapalı ve açık otoparklara ruhsatlandırma iş ve işlemlerini yürütmek, müracaat dosyalarını tanzim etmek ve işyerlerine yapılacak beyan ve incelemelerde; insan sağlığına zarar verilmemesi, çevre kirliliğine yol açılmaması, yangın, patlama, genel güvenlik, işçi sağlığı, trafik ve karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemeleri mevzuat doğrultusunda denetlemek, c) Başkan’ın veya yetki verdiği Başkan Yardımcısı’nın başkanlığında sıhhi müessese, umuma açık istirahat ve eğlence yeri ile gayrisıhhi müesseselere ait işyerlerinin denetimi ile ilgili Müdürlükler arası koordinasyonu sağlamak, denetim ekibi oluşturmak, denetime katılmak. ç) Başkanlık Makamına, Belediye Encümenine, Belediye Meclisine teklifler sunmak, Belediyenin bu üç organı tarafından verilen kararları uygulamak, tatbik etmek, Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri yapmak. d) Stratejik plan, yıllık hedef, yatırım programı hazırlamak ve belirlenen görevleri yerine getirmek ile ilgili çalışmaları yürütmek, e) Yıllık faaliyet raporunun ve performans bilgilerinin hazırlanması ile ilgili çalışmaları yürütmek, f) Başkanlık Tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a) Başkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğe temsil etmek. b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuata ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
c) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. ç) Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak. d) Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak. f) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; 1) Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. 2) Müdürlüğün organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı takdirde bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3) Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililere tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek. 4) Müdürlük birimlerini Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve belgeleri hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek. 5) Gerekli envanter çalışmalarını yaptırarak, Müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak. 6) Müdürlüğe ait makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek. 7) Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak, hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiğini ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaştırılmasını sağlamak. g) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda Müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. ğ) Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin etkin, verimli ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek gruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girişim ve çalışmaları yapmak. h) Memur ve işçi personelin; sevk ve idaresiyle ilgili olarak; 1) Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. 2) Çalışma koşullarını iyileştirmek 3) Personelin izin planını çıkarmak. 4) İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. 5) Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. 6) Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. ı) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. i) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. j) Başkanlık tarafından yayımlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. k) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
a) Müdürlüğü; 1) Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün personeline karşı doğrudan, 2) Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla; şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye, b) Personeli, ekipmanı ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye, c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, ç) Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye, d) İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye, e) Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye, f) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin süreci başlatmaya, g) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye, ğ) Bütçe Kanunu’nda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya, h) Gerekli görüldüğü konularda Hukuk İşleri biriminden görüş sormaya, ı) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler.
(3) Müdürün sorumlulukları; a) Birim Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendi görev alanına giren konularındaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde Başkana karşı sorumludur. b) Birim Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendi görev alanına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; 1) Sayıştay’a 2) İlgili Bakanlıkların denetim organlarına, 3) Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna, 4) İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar. c) Birim Müdürü, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 10 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 11 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 12 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür.
08.10.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|