Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
GENÇLİK VE SPOR HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
E. Neslihan ÖZCAN UÇAR GENÇLİK VE SPOR HİZMETLERİ MÜDÜR V. Lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Basın Yayın Bölümü’nde 1996 – 2001 yılları arasında tamamladı. 2002 yılında aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisans eğitimine başladı. Ayrıca Sosyoloji Lisans ve Emlak Yönetimi Önlisans bölümlerinden de mezun olmuştur. 2001 yılında Eskişehir Tepebaşı Belediyesi’nde başladığı iş yaşamında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde çalıştı. 2017 – 2020 yılları arasında aynı müdürlükte, müdür vekili olarak görev yaptı. 2020 yılında naklen atamayla geldiği Marmaris Belediyesi’nde 21.08.2023 tarihi itibariyle Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdür Vekili olarak çalışmaktadır. 25.08.2023
|
MARMARİS BELEDİYESİ GENÇLİK VE SPOR MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı Marmaris Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün görev ve hizmet alanı içerisindeki; idari ve hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarını ile çalışma usul ve esaslarını, düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2-(1) Bu yönetmelik, Marmaris Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 3- (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve Taşınır Mal Yönetmeliği ile yürürlükteki diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak, hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4- (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir: a) Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, b) Başkan Yardımcısı: Marmaris Belediye Başkan Yardımcısını c) Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, ç) Belediye: Marmaris Belediyesini, d) Encümen: Marmaris Belediye Encümenini, e) Meclis: Marmaris Belediye Meclisini, f) Müdür: Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünü, g) Müdürlük: Marmaris Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 5- (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 maddesi ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.
Personel yapısı MADDE 6- (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, birim sorumlusu, memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme yapısı MADDE 7- (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkana ve Başkanın görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır. (2) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; Müdürün teklifi ve Başkanın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (3) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. (4) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. (5) Müdürlüğün alt birimleri aşağıdaki gibidir; a) İdari işler birimi. b) Gençlik ve spor hizmetleri birimi. c) Spor tesisleri birimi.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki, Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri MADDE 8 – (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğünün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir; a) Kamu hizmeti veren Belediyemizin sahip olduğu kaynakların kamu yararına ve kamunun ortak menfaatlerinde kullanılması için gerekli hassasiyeti göstererek; 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu ve diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek. b) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Kurumun stratejik hedeflerine göre hazırlamak. c) Faaliyet raporları hazırlamak ve üst makama sunmak, ç) Faaliyet planına göre Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak. d) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek. e) Müdürlüğün diğer idareler veya birimlerde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak. f) Müdürlük personelinin bilgi ve beceri düzeylerini arttırmak amacıyla düzenli olarak hizmet içi eğitimlerini sağlamak. Personelin hizmet bilincini arttırmak ve Belediyemize karşı aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar düzenlemek. Gerektiğinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden söz konusu eğitimler için destek talep etmek ve koordinasyon halinde eğitim programı gerçekleştirmek. g) Başkanlık Makamına bilgi vermek kaydıyla, Savcılıkların, Mahkemelerin, Soruşturma izni Yetkililerinin, Sayıştay Denetçilerinin, yetkili Müdürlüklerin ve Mahkemeler tarafından görevlendirilmiş Bilirkişilerin talep etmiş oldukları evrak ve dosyaların; 1) “ASLI GİBİDİR” veya “ASLINA UYGUNDUR” onayı yapılmış nüshaları ilgililere vermek. 2) Yukarıda sayılan yetkili kişi ve kurumlarca evrakların asıllarının talep edilmesi durumunda; evrakların “ASLI GİBİDİR” veya “ASLINA UYGUNDUR” onayı yapılmış nüshalarının hazırlanarak dosyasında muhafaza etmek, asıllarını denetim ve incelemeden sonra geri alınmak üzere ilgili kişi ya da kurumlara teslim etmek. ğ) Mal, hizmet alımı, yapım işleri ihalelerini Kamu İhale Kanunu, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alım İhaleleri Uygulama Yönetmeliği, Hizmet Alım İhaleleri Uygulama Yönetmeliği, Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ve Kamu İhale Genel Tebliği’nde belirtilen esas ve usullere göre yürütmek. h) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan dayanıklı taşınır mallar ile dayanıklı taşınmazların bakım ve onarımı için gerekli olan her türlü yedek parça ile tamir takımı ve bakım-onarım malzemelerinin uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birimlere ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. 4) Garanti süreleri içerisindeki arıza ve fonksiyon kayıplarını izlemek, gerektiğinde garanti belgelerindeki ücretsiz tamir ya da değiştirme hükümlerinin işletilmesini sağlamak. 5) Yükümlülüklerini yerine getirmeyen satıcılar hakkında gerekli yasal işlemleri başlatmak ve hukuki süreci takip etmek. 6) Gerektiğinde bu dayanıklı taşınırların montaj, demontaj, tamir ve bakımlarını yaptırmak. ı) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birim ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. i) Müdürlük hizmetlerinde kullanılan makinelerin; 1) Her türlü tamir ve bakımları ile ikmal işlerini yaptırmak. 2) Her an çalışır ve hizmeti yerine getirir durumda olmalarını sağlamak. j) Faaliyet alanına giren işlerle ilgili mal ve malzemelerin usulüne göre depolarda muhafaza edilmesini sağlamak, stok ve sarf kayıtlarını düzenli olarak tutmak. k) Müdürlüğe ait olan taşınır mallardan ekonomik süreci tamamlamış veya tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyen ve hizmet dışı bırakılması gerekenlerin hurdaya ayırma çalışmalarını yapmak, hurdaya ayrılan malzemelerin Belediye tarafından belirlenmiş olan birime teslimini sağlamak. l) Müdürlüğün etkinlik ve faaliyetlerini duyurmak için pankart ve afiş hazırlatmak, hazırlanmış olan afişleri ve pankartları uygun görülen yerlere astırmak. m) Müdürlüğün görev alanına giren konularda; Müdürlük personelinin bilgi ve görgüsünün geliştirilmesi için gerekli her türlü araştırma, geliştirme, gezi ve inceleme faaliyetlerinde bulunmak. Gerektiğinde bu faaliyetlere Belediye Meclis Üyelerinin, Müdürlük uygulamalarına destek olabilecek diğer birim personellerinin, işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlarının temsilcilerinin katılımlarını sağlamak ve faaliyetler ile ilgili giderleri Müdürlük bütçesinden karşılamak. n) İşçi çalıştırılarak yapılan bütün işlerde, 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ile 09/12/2003 tarihli ve 25311 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket etmek. o) Müdürlük uygulamalarından kaynaklanan her türlü anlaşmazlık ve dava sürelerini Hukuk İşleri Birimi ile koordinasyon halinde takip etmek, dava süreçleri ile ilgili olarak Başkana ve bağlı bulunan Başkan Yardımcısına gerekli bilgi akışını zamanında ve doğru bir şekilde yapmak. ö) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleri ile, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak. Başkan ya da Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. p) 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu ihale Kanunu kapsamında; Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, kontrolünü yapmak, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak. r) Belediyenin ortak çalışma gerektiren işlerinde; ilgili birimlerle bilgi ve belge paylaşımında bulunmak. s) Müdürlük tarafından yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını, gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak. Yapılan işlemlerin tüm belgelerini; Sayıştay denetimi, Bakanlık denetimi, Belediye Meclis denetimi, Başkanlık denetimi ve gerektiğinde idari ya da adli incelemeler için düzenli bir şekilde hazır bulundurmak. ş) İlgili mevzuat ve benimsenen ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyon oluşturmak, stratejik amaçlar ve sürdürülebilir hedefler saptamak, performans ölçümü ile süreç izleme ve değerlendirmesini yapmak, Müdürlüğe ait tüm alt birimlerin ve gerektiğinde diğer birimlerinde katılımlarıyla Müdürlüğümüz stratejik planını hazırlamak. t) Belediyenin strateji birimlerince hazırlanan Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planındaki sorumlulukların yerine getirilmesi içi gerekli çalışmaları yapmak. Bu kapsamda; 1) İhtiyaç halinde yönetmelikler üzerinde gerekli düzenleyici işlem tasarılarını hazırlamak ve Belediye Meclisinde görüşülmek üzere Başkanlık Makamına sunmak. 2) Organizasyon şemaları oluşturmak ve bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3) Müdürlük ile müdürlüğün tüm alt birimlerinin görev tanımlarını hazırlamak, ilgili birimlere ve personele tebliğ edilmesini sağlamak. 4) Müdürlüğün görev alanına giren işlerle ilgili uygulama prosedürlerini hazırlamak ve bu prosedürleri uygulamak. 5) Uygulama prosedürüne uygun iş akış şemalarını hazırlamak. 6) Uygulamada kullanılacak olan standart formları ya da belgeleri hazırlamak, bu form ve belgeleri kullanmak. 7) Hizmet standartlarını oluşturarak hizmet alan özel ve tüzel kişilere duyurmak ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirmek. 8) Gerekli envanter çalışmalarını yaparak Müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerini yerine getirmek. 9) Makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerini ilgili yer ve mekânlara asmak. 10) Müdürlüğün işleri ile ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgi ile yönlendirildiği ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak. u) Müdürlükler arasında ortak çalışma gerektiren konularda; Yönerge tasarısı hazırlamak ve Başkanlık Makamına sunmak. ü) Hizmet kalitesini arttırmak ve personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliştirmek için Belediye mevzuat, arşivleme ve doküman yönetimi, teknolojiyi kullanma, takım çalışması, üretkenlik, verimlilik, etik kurallar gibi konularda hizmet içi eğitim çalışmasını yapmak veya yaptırmak. v) Müdürlüğün görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren Kanunlar ile Bakanlıklar tarafından yayımlanan Yönetmelik, Tebliğ ve Genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. y) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda, ilgili işlem dosyasını hazırlamak ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunmak. z) Başkanlık tarafından yayımlanan genelge, yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalışma alanına giren ve Başkanlı Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek. aa) Müdürlüğün görevleriyle ilgili her türlü faaliyetlerin giderlerini Müdürlük bütçesinden karşılamak. bb) Yaz-kış spor okullarını düzenleyerek çocuk ve gençlerin gelişimine katkı sağlamak, cc) Spor ve sağlıklı yaşam ile ilgili panel, konferans, söyleşi vb. etkinlikler düzenlemek, çç) Özel gün ve haftalarda Başkanlık oluru ile beceri ve sportif alanlarda ödüllü yarışmalar, turnuvalar düzenlemek, dd) Belediyemiz spor saha ve tesislerinin onarımı, bakım ve işletilmesini sağlamak, ee) Engelli vatandaşlarımız için engelsiz yaşam projeleri hazırlamak ve onların topluma entegrasyonuna yardımcı olmak, sportif faaliyetler düzenleyerek farkındalık oluşturmak, ff) Personel arasındaki kurum içi iletişim ve dostluk bağlarını güçlendirmek, motivasyonunu arttıracak sosyal - sportif faaliyetler ve turnuvalar düzenlemek, gg) Belediye tarafından yapılması planlanan spor etkinlikleri ve kurslar için vatandaş ve personellerden görüşlerini almak, Başkanlık onayından sonra bunların yapılmasını koordine etmek, ğğ) Halkın ve öğrencilerin katılacağı yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan sporculara Belediye Meclis kararıyla ödül verilmesini sağlamak, hh) Amatör spor kulüpleri ile koordineli olarak amatör sporun gelişmesi yönünde amatör spor kulüplerine ayni ve nakdi yardımlarda bulunmak ve gerekli alt yapı desteği sağlamak, ıı) Belediyemiz bünyesinde bulunan otobüs ve minibüslerin uygun olması durumunda dernek ve spor kulüplerinin ulaşım ihtiyaçlarına imkânlar ölçüsünde Başkanlık Makamının onayı şartıyla ücretsiz olarak hizmet vermek, ii) Gençlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler çerçevesinde serbest zamanlarını ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda değerlendirilmesine fırsat vererek topluma aktif vatandaşlar olarak katılmalarını sağlayan ve gençleri zararlı alışkanlıklardan koruyarak, sosyal ve nitelikli bireyler olarak hayata hazırlamak, jj) Her türlü spor branşında sportif faaliyetlerde bulunmak, ihtiyaç halinde veya gerekli görüldüğü takdirde takımlar kurmak, müsabakalara veya yarışmalara katılmak, müsabaka ve yarışma organize etmek. kk) Görev mahalli içinde yaşayanların ihtiyaç duyduğu spor alanlarını belirlemek amacıyla çalışmalar yapmak, kuruma ait veya şahıs malı olan uygun alanları değerlendirerek spor faaliyetleri yapılabilecek alanlar oluşturmak, oluşturulmasını desteklemek. ll) Müdürlüğün sorumluluğu altındaki spor merkezlerinin bakımını korumasını ve güvenliğini sağlamak mm) Ulusal ve uluslararası spor faaliyetleri düzenlemek ve katılmak. nn) Marmaris halkı için her yıl gelişen ve değişen zamana göre uygun sportif projeler ortaya koymak, mevcut olanlarda revizyona gitme kararı vermek. oo) Önemli gün ve haftalar kapsamında kentte sportif etkinliklerin planlamasını yapmak ve katılım sağlanması için gerekli düzenlemeleri yapmak. öö) Mahalleler arası, kurum ve kuruluşlar arası, belediye birimleri arası spor etkinlikleri düzenlemek. pp) İlçemizde bulunan amatör spor kulüpleri, eğitim kurumları ve dernekleri Müdürlük bünyesindeki spor tesislerinden imkânlar dâhilinde yararlandırmak
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) Başkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğü temsil etmek. b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin, ilgili mevzuata ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak. c) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. ç) Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak. d) Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak. e) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde; 1) Müdürlüğün stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlamak. 2) Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak. 3) Yıl içerisinde giderlerin izlenmesini yaparak bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya çalışmak. 4) Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleşmesini sağlamak. 5) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili harç ve ücretlerinin belirlenmesi konusunda gerekli yasal süreci takip etmek, işlem sürelerinde harç ve ücretlerin tahakkuk ve tahsilatının yapılıp yapılmadığını kontrol etmek. f) İhale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleştirme görevlileri ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale süresini mevzuata uygun olarak takip edip sonuçlandırmak. g) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; 1) Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. 2) Müdürlüğün organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı takdirde bu işlemlere uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3) Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililere tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek.. 4) Müdürlük birimlerinin Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve belgeleri hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek. 5) Gerekli envanter çalışmalarını yaptırmak, müdürlüğün hassas görevlerini belirtmek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak. 6) Müdürlüğe ait makine ve teçhizatlarının kullanım talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek. 7) Müdürlüğün işleri ile ilgili olarak, hizmet alan vatandaşın doğru bilgi ile yönlendirildiğini ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaştırılmasını sağlamak. ğ) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. h) Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin etkin, verimli ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek guruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girişim ve çalışmaları yapmak. ı) Memur ve işçi personelin sevk ve idaresi ile ilgili olarak; 1) Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. 2) Çalışma koşullarını iyileştirmek. 3) Personelin izin planını çıkarmak. 4) İzin, fazla mesai gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. 5) Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. 6) Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. i) Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek. j) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. k) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. l) İhtiyaç duyulduğunda müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına, Müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek. m) Mevzuatın öngördüğü Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak. n) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı, ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. o) Başkanlık tarafından yayınlanan genelgelere, yönergelere yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. ö) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
(2) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü, müdürlüğün görev ve sorumluluklarının yerine getirilmesinde: a) Müdürlüğü, 1) Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan, 2) Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamı’nın izni ve onayıyla; şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye, b) Personeli, ekipmanı ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,. c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, ç) Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya, d) Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye, e) İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya veya yaptırmaya, f) Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmaya ve yaptırmaya, g) İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye, ğ) Çalışma grupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya, h) İhaleler için; 1) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye, 2) Birim personeli arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye, ı) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin süreci başlatmaya, i) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye, j) Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya, k) Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri biriminden görüş sormaya, l) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidir.
(3) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürünün sorumlulukları aşağıda sıralandığı gibidir: a) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde Başkana ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur b) Genlik ve Spor Hizmetleri Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; 1) Sayıştay’a 2) İlgili Bakanlıkların denetin organlarına, 3) Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna, 4) İç denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur. c) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
İdari işler biriminin görev ve yetkileri MADDE 10 - (1) İdari işler biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir; a) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü ile ilgili her türlü yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen giden evrak kayıtlarının tutulmasını sağlamak. b) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nden maaş alan kadrolu ve şirket personellerinin puantajlarını ve hak edişini yapmak. Ayrıca bağlı bulunan personellerin şirketin talepleri üzerine imza işlerini takip etmek. c) Yapılan iş ve işlemlerle ilgili olarak yılsonunda faaliyet raporunu ve günlük çalışma raporlarını hazırlamak ç) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü’nün şikâyet hattını takip etmek, gerekli bilgileri edinip vatandaşlara bilgi vermek. d) Kurumun diğer birimlerinden gelen veya Müdürlüğün yapmak istediği duyuruları almak ve ilgililerine ulaştırmak. e) Mevcut durumda veya iş hacminde meydana gelecek değişikliklere göre işlerin rasyonel şekilde yürütülmesini sağlamak. f) Talep edildiğinde veya ihtiyaç duyulduğunda Müdürlük personelinin gerekli hizmet içi eğitimleri almasını sağlamak, bu konuda gerekli girişimlerde bulunmak. g) Müdürlüğe ait arşivin düzenli ve sistemli bir şekilde tutulmasını sağlama Planı’nın eksiksiz ve mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak, ğ) Müdürlüğe bağlı personelin iş ve işlemlerine ilişkin kanun, tüzükler ve diğer mevzuat hükümlerine uygun olarak personelin özlük dosyalarının düzenlenmesini sağlamak. h) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü tarafından verilen diğer iş ve işlemleri yapmak.
Gençlik ve spor hizmetleri biriminin görev ve yetkileri MADDE 11 – (1) Gençlik ve Spor Hizmetleri biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir; a) Spor kulüpleri ile dayanışma içinde halkın spor faaliyetlerine katılımını desteklemek, ulusal ve uluslararası sportif etkinlikler, yarışmalar ve turnuvalar düzenlemek. b) Görev mahalli içinde yaşayanların ihtiyaç duyduğu spor alanlarını belirlemek amacıyla çalışmalar yapmak, Kuruma ait veya şahıs malı olan uygun alanları değerlendirerek, spor faaliyetleri yapılabilecek alanlar oluşturmak, oluşturulmasını desteklemek. c) Kurum tarafından yapılması planlanan spor etkinlikleri ve kurslar için vatandaşların görüşlerini almak ve Belediye Başkanının onayı alınarak yapılması kesinleşen spor etkinliklerinin ve kurslarının yapılmasını koordine etmek, gerçekleştirmek. ç) Gençlere ve amatör spor kulüplerine spor eğitim hizmeti ve malzeme desteği sağlamak. d) Spor alanlarında yapılacak olan her türlü sportif etkinliklere toplumun her kesiminin katılmasını sağlamak. e) Marmaris halkı için her yıl gelişen ve değişen zamana göre uygun sportif projeler ortaya koymak, mevcut olanlarda revizyona gitme kararı vermek. f) Sportif faaliyetler ile ilgili çalışma planı/programı ve faaliyet raporunu hazırlamak. g) Önemli gün ve haftalar kapsamında kentte sportif etkinliklerin planlamasını yapmak ve katılımın sağlanması için gerekli düzenlemeleri yapmak. ğ) Ulusal ve uluslararası spor etkinlikleri planlamak ve düzenlemek, paydaşlar ile ilişkileri yürütmek ve koordinasyonu sağlamak. h) Mahalleler arası, kurum ve kuruluşlar arası, belediye birimleri arası spor etkinlikleri düzenlemek. ı) Yaz kış spor okullarını düzenleyerek çocuk ve gençlerin gelişimine katkı sağlamak. i) Spor ve sağlıklı yaşam ile ilgili panel, konferans, söyleşi vb. etkinlikler düzenlemek, j) Özel gün ve haftalarda Başkanlık oluru ile beceri ve sportif alanlarda ödüllü yarışmalar, turnuvalar düzenlemek, k) Engelli vatandaşlarımız için engelsiz yaşam projeleri hazırlamak ve onların topluma entegrasyonuna yardımcı olmak, sportif faaliyetler düzenleyerek farkındalık oluşturmak, l) Personel arasındaki kurum içi iletişim ve dostluk bağlarını güçlendirmek, motivasyonunu arttıracak sosyal-sportif faaliyetler ve turnuvalar düzenlemek, m) Belediye tarafından yapılması planlanan spor etkinlikleri ve kurslar için vatandaş ve personellerden görüşlerini almak, Başkanlık onayından sonra bunların yapılmasını koordine etmek, n) Halkın ve öğrencilerin katılacağı yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan sporculara Belediye Meclis kararıyla ödül verilmesini sağlamak, o) Gençlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler çerçevesinde serbest zamanlarını ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda değerlendirilmesine fırsat vererek topluma aktif vatandaşlar olarak katılmalarını sağlayan ve gençleri zararlı alışkanlıklardan koruyarak, sosyal ve nitelikli bireyler olarak hayata hazırlamak. ö) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü tarafından verilen diğer iş ve işlemleri yapmak.
Spor tesisleri biriminin görev ve yetkileri MADDE 12 – (1) Spor tesisleri biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir; a) Müdürlüğün Sorumluluğu altındaki spor sahası ve merkezlerinin onarımı, bakımını, korunmasını işletilmesini ve güvenliğini sağlamak. b) Belediyemiz bünyesinde bulunan otobüs ve minibüslerin uygun olması durumunda dernek ve spor kulüplerinin ulaşım ihtiyaçlarına imkânlar ölçüsünde Başkanlık Makamının onayı şartıyla ücretsiz olarak hizmet vermek, c) Müdürlük bünyesinde hizmet vermekte olan spor ve eğitim tesislerinin işletilmesinde her türlü ofis işlerinde ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak. ç) Müdürlüğe ait malzeme depolarının kontrolünü sağlamak. d) Sporculara verilecek olan spor malzemelerinin, spor araç ve gereçlerinin tespitini yapmak ve bunların veriliş amacı doğrultusunda kullanılmasını sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak. e) Amatör spor kulüpleri ile koordineli olarak amatör sporun gelişmesi yönünde amatör spor kulüplerine ayni ve nakdi yardımlarda bulunmak ve gerekli alt yapı desteği sağlamak f) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan dayanıklı taşınır mallar ile dayanıklı taşınmazların bakım ve onarımı için gerekli olan her türlü yedek parça ile tamir takımı ve bakım-onarım malzemelerinin uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birimlere ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. 4) Garanti süreleri içerisindeki arıza ve fonksiyon kayıplarını izlemek, gerektiğinde garanti belgelerindeki ücretsiz tamir ya da değiştirme hükümlerinin işletilmesini sağlamak. 5) Yükümlülüklerini yerine getirmeyen satıcılar hakkında gerekli yasal işlemleri başlatmak ve hukuki süreci takip etmek. 6) Gerektiğinde bu dayanıklı taşınırların montaj, demontaj, tamir ve bakımlarını yaptırmak. g) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birim ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. ğ) Müdürlük hizmetlerinde kullanılan makinelerin; 1) Her türlü tamir ve bakımları ile ikmal işlerini yaptırmak. 2) Her an çalışır ve hizmeti yerine getirir durumda olmalarını sağlamak. h) Faaliyet alanına giren işlerle ilgili mal ve malzemelerin usulüne göre depolarda muhafaza edilmesini sağlamak, stok ve sarf kayıtlarını düzenli olarak tutmak. ı) Müdürlüğe ait olan taşınır mallardan ekonomik süreci tamamlamış veya tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyen ve hizmet dışı bırakılması gerekenlerin hurdaya ayırma çalışmalarını yapmak, hurdaya ayrılan malzemelerin Belediye tarafından belirlenmiş olan birime teslimini sağlamak. i) Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü tarafından verilen diğer iş ve işlemleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan konular: MADDE 13- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlar ile ilgili tereddütleri gidermeye Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürü yetkilidir.
Yürürlük MADDE 14- Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 15- (1) yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. EK – GENÇLİK VE SPOR HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜTLENME YAPISI 08.10.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|