Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
MARMARİS BELEDİYESİ MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Marmaris Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş, örgütlenme, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün görev, yetki, çalışma, usul ve esasları ile sorumluluklarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b,18/m, 48. 49. maddelerine ve “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve standartlarına ilişkin Esasların Yürürlüğe Konulması Hakkında Karar’’ hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu yönetmelikte adı geçen; a)Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, b)Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, c)Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu ilgili Başkan Yardımcısını, ç)Belediye: Marmaris Belediyesini, d)Encümen: Marmaris Belediyesi Encümenini, f)Meclis: Marmaris Belediyesi Meclisini, g)Müdür: Muhtarlık işleri müdürünü, ğ)Müdürlük: Muhtarlık işleri müdürlüğünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 5– (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin Müdürlüğü ilgilendiren kısımlarına yerine getirmek üzere 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün 20/02/2015 tarihli ve 2015/8 sayılı Genelgesi ile ilgili mevzuat hükümlerine göre kurulmuştur.
Personel Yapısı MADDE 6- (1) Yazı İşleri Müdürlüğü personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme yapısı MADDE 7– (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkana ve Başkan’ın görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır. (2) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdür’ün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısı’nın imzası ile yürütülür. (3) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma, Müdür’ün teklifi ve Başkan’ın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (4) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri MADDE 8– (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) İlçemizde bulunan 25 mahallemizin muhtarlarıyla Belediye arasında sağlıklı iletişim kurmak. b) Muhtarların bilgilerini tutmak, Muhtarlık İşleri Müdürlüğü ve diğer Müdürlükleri ilgilendiren konularda yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak. c) Belediye sorumluluk ve yetki alanında bulunan muhtarlardan gelen talepleri elektronik ortamda almak, ilgili birimlere iletmek ve taleplerini yerine getirilip getirilmediğini takip etmek. ç) Muhtarlardan gelen taleplere 15 gün içinde sistem üzerinden cevap vermek, ayrıca muhtarlara elektronik posta ile bildirmek. d) Gelen taleplerden, yerine getirilenleri ve yerine getirilemeyenleri gerekçesi ile sisteme işlemek. e) Başkanlık Makamı ile muhtarlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak. f) Başkanın, muhtarlarla ilgili yazılı ve sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak. g) Muhtarlarla ilgili Başkanlığa intikal eden sözlü ve yazılı dilek, şikâyet, öneri vb. konuların izlenmesi ile sonuçlarının ilgililere en kısa zamanda iletilmesini sağlamak. ğ) Müdürlük çalışmalarını ilgili mevzuatlar çerçevesinde yönlendirmek, denetlemek, en kısa zamanda sonuçlandırılmasını sağlamak. h) Yürüttüğü işler ile ilgili düzenli olarak veri toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak ve bu doğrultuda uygulanan sistemleri yönetilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek. ı) Muhtarlarla ilgili oluşturulan projeler, teknik detaylar, çalışmalar gibi işlemleri yürütmek. i) Muhtarlıklar ile ortak görev yapılması gereken konularda koordinasyonunu sağlamak, bununla ilgili diğer birimler ile gerekli yazışma ve çalışmaları yapmak. j) Müdürlük faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilecek çalışmaların uygulama adımlarını belirlemek. k) Yürütülecek faaliyetler sırasında Başkan, Başkan Yardımcıları ile iyi ve etkin bir işbirliği içinde çalışmalarını yürütmek. l) Faaliyet alanı ile ilgili muhtarların talep ve şikâyetlerini değerlendirerek cevaplandırılmasını sağlamak ve bu doğrultuda kararlar almak ve uygulanmasını sağlamak.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a)Müdürlüğü başkanlık makamına karşı temsil etmek ve başkanlık makamınca verilen görevleri gerçekleştirmek, b)Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanına giren konuları belediye başkanı ve/veya başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirmek, c)Müdürlüğün görev alanına giren bütün konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek, ç)Belediyenin stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar yapmak, hedefleri gerçekleştirmek, d)Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp uygulamak, e)Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük faaliyetlerini üst makamlara sunmak.
(2) Müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.. a)Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla belediye bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak, b)Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dâhilinde görev yerlerini değiştirmek.
(3) Müdürün sorumlulukları; a)Müdür, yetki ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına, başkan yardımcısına ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 10 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 11 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 12 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. 08.10.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|