Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ |
Özgür Han İmar ve Şehircilik Müdür V. 01.05.2024
|
T.C. MARMARİS BELEDİYESİ İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler Amaç MADDE 1 – Bu yönetmeliğin amacı; Marmaris Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün hukuki statüsünü, teşkilatını, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirlemektir. Kapsam MADDE 2 – Bu yönetmelik Marmaris Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 – Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine, 18. maddesinin birinci fıkrasının (m) bendine, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu’na, 3194 sayılı İmar Kanunu ile diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4 – Bu yönetmelikte geçen; a) Başkan: Marmaris Belediye Başkanını b) Belediye: Marmaris Belediyesi Başkanlığını c) Başkan yardımcısı: Mevzuata göre atanmış veya seçilmiş Başkan Yardımcılarını d) Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını e) Belediye Meclisi: Marmaris Belediye Meclisini f) Encümen: Marmaris Belediye Encümenini g) Müdürlük: Marmaris Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü h) Müdür: Marmaris Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürünü i) Personel: Belediyede Norm Kadroya göre Marmaris Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde çalışan memur, işçi ve sözleşmeli personel ile şirket personelini, ifade eder.
Temel İlkeler MADDE 5 – (1) Müdürlük temel ilke olarak; a) Uygulamalara ilişkin kayıt ve belgelerin her an denetime hazır bulundurulmasını, b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik, kalite ve ihtiyaca uygunluğu, c) Kayıtların usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını, d) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirliği, e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimliliği, f) Uygulama, karar alma ve eylemlerde şeffaflığı, g) Uygulamalarda adaleti, hizmette eşitliği ve hesap verilebilirliği esas alır. İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 6 – (1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.
Personel Yapısı MADDE 7- (1)– İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere müdür, mimar, şehir plancısı, mühendis, tekniker, memur, işçi, sözleşmeli ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme Yapısı MADDE 8 – (1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkan’a ve Başkan’ın görevlendirdiği Başkan Yardımcısı’na bağlı olarak çalışır. (2) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; Müdürün teklifi ve Başkan’ın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. Başkan organizasyon yapısını res’en değiştirmeye yetkilidir. (3)Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdür imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür. (4) Müdürlük; İmar ve Şehircilik Müdürlüğü aşağıda gösterilen birimlerden oluşur; a) Müdür, b) Planlama ve imar durumu servisi, c) Harita ve subasman servisi, ç) Yapı ruhsatı, iskan ve yapı denetim servisi, d) Kaçak yapı servisi, e) Basit tamirat ve yapı kayıt belgesine ilişkin servis f) Numarataj servisi, g) Arşiv ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görev ve Sorumlulukları MADDE 9 – (1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görevleri şunlardır; a) Belediyemiz sınırları içerisinde İmar faaliyetlerini sürdürmek. b) Halihazır haritaları üretmek, re’sen veya talebe bağlı olarak 18 uygulamasını, parselasyon planlarını yapmak, parsellerin tevhid ve ifraz, yola terk, irtifak hakkı tesisi taleplerini incelemek ve Belediye ecümenine karar alınmasına teminen Başkanlık makamına sunmak. c) Talebe bağlı, parsellerdeki binaların su basman kotlarının tasdikli mimari proje ile uygunluğunu kontrol ederek onaylamak. d) İmar planına esas jeolojik ve jeoteknik etüt raporlarını hazırlatmak. e) Kesinleşen, Aydın-Muğla-Denizli Planlama Bölgesi 1/100 000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı, 1/25 000 Ölçekli Datça Bozburun ÖÇKB Çevre Düzeni Planı, 1/25 000 Gökova ÖÇKB Çevre Düzeni Planı, 1/25 000 Ölçekli Muğla Nazım İmar Planı, 1/5 000 ölçekli nazım imar planları doğrultusunda 1/1000 ölçekli imar planlarını, koruma amaçlı imar planlarını ve değişikliklerini yapmak veya yaptırmak, ilave ve plan değişikliklerini hazırlamak veya hazırlattırmak, başkanlık makamının olurlarıyla Belediye Meclisine sunmak. f) Kentsel tasarım projelerini ve kentsel tasarım rehberlerini hazırlamak veya hazırlattırmak. g) Arsa ve arazi düzenleme faaliyetlerini yürütmek. h) Onaylanan planlar doğrultusunda parsellerin imar durumunu hazırlamak. i) Mal sahipleri ya da vekillerince müdürlüğe sunulan uygulama projelerini inceleyerek onaylamak, onaylanan projeler doğrultusunda yapı ruhsatını düzenlemek. j) İnşaatı süren yapıların ruhsatına uygun devam ettiğine dair tüm vizelerini yapmak, yaptırılmasını sağlamak. k) Yapı denetim firmalarının kanun ve yönetmelikten gelen iş ve işlemlerini, bu firmalarla ilgili, diğer kurumlarla gerekli yazışmaları yapmak. l) İnşaat ruhsatı ve eklerine uygun olarak biten binalara mevzuat doğrultusunda yapı kullanma izin belgesi vermek. m) Basit tadilat kapsamına giren tamirat ve değişimler ile elektrik ve su bağlanması ile ilgili gerekli izinleri vermek. n) İnşaatı devam eden ya da biten yapılardaki ruhsat ve eklerine aykırı hususların tespiti, imara yasaklı alanlarda ve imarlı alanlarda yapı ruhsatı alınmadan yapılan kaçak yapıların tespiti halinde, ilgili mevzuat doğrultusunda işlem yaparak yaptırımları uygulamak ve kaçak yapılaşmanın önüne geçmek. o) Kat irtifakı, kat mülkiyeti, bağımsız bölüm planı, hatalı blok ve bağımsız bölüm numara düzeltme işlemlerini yapmak. p) Belediyemiz sınırları içerisinde isimsiz cadde ve sokaklara isim vermek, binalara kapı numaralarını ve bina kodlarını vermek. q) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde yanıtlamak. r) Belediye Gelirleri Kanunu ile Belediye Meclisinin Harç ve Ücret Tarifesi uyarınca hizmet alanı kapsamındaki ilgili harçları hesaplamak, tahakkuk ettirmek. (2) Müdürlük; yukarıda sayılan görevler ile Başkan ve bağlı bulunulan Başkan Yardımcısı tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özeni göstererek yerine getirmekten sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 8 – (1) Müdürün görevleri, a) Başkanlık Makamına, Belediye karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlük personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğü temsil etmek. b) Müdürlüğün görev alanındaki tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuat ve yönetmeliklerle belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak. c) Personel, ekipman, ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. d) Çalışma ekipleri arasında huzuru sağlamak. e) Gerekli denetimleri yapmak ve yaptırmak. f) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde: 1)Müdürlük stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlamak. 2)Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını ve yıl içerisinde giderlerin izlenmesini yaparak bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamak. (3)Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleşmesini sağlamak. (4)Taşınır mal edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını sağlamak ve taşınır malların muhafazasını, korumasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlayacak bir taşınır mal yönetimini tesis etmek.
g) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; 1)Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. 2)Müdürlük organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunarak, onaylandığı takdirde bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3)Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını takip etmek, bu konularda Müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. h) Memur ve işçi personelin sevk ve idaresiyle ilgili olarak; 1)Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. 2)Çalışma koşullarını iyileştirmek. 3)İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. 4)Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. 5)Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. ı) Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek. i) Müdürlük görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. j) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. k) Mevzuatın öngördüğü Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak. l) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediye karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. m) Başkanlık tarafından yayımlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. 2) Müdürün yetkileri, a) Müdürlüğü; 1) Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün personeline karşı doğrudan, 2) Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamı’nın izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye b) Personeli, ekipmanı ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye, c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, d) Müdürlükteki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geriye almaya e) Başkanlık Makamına, yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye, f) İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, g) İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye h) Çalışma grupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya, i) İhaleler için; 1) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye 2) Personel arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye j) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin süreci başlatmaya k) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye l) Bütçe Kanunu’nda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla, gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya m) Gerekli görüldüğü konularda Hukuk işleri biriminden görüş sormaya, n) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler. 3) Müdürün Sorumlulukları; a) İmar ve Şehircilik Müdürü, Müdürlük görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve mevzuata uygun olarak yürütülmesinde Başkan’a ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’na karşı sorumludur. b) İmar ve Şehircilik Müdürü, Müdürlük görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve mevzuata uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirerek; 1) Şayıştay’a 2) İlgili Bakanlıkların denetim organlarına 3) Belediye Meclisi Denetim Komisyonuna 4) İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur. c) İmar ve Şehircilik Müdürü, Başkanlık Makamını bilgilendirerek; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli Hükümler
Müdürlük Bütçesi Madde 10 - İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, 5018 sayılı yasa kapsamında Belediye Başkanı'nın bütçe çağrısına istinaden, yıllık gider bütçe teklifini hazırlamak ve süresi içerisinde Mali Hizmetler Müdürlüğü'ne göndermek
Müdürlük İhtiyaçlarının Temini Madde 11- Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri, tabi olunan ihale mevzuatı çerçevesinde satın alma veya kiralama işlemlerini yapmak
İnceleme ve Araştırma Madde 12 - İmar ve Şehircilik Müdürü, müdürlüğün faaliyet alanları ile ilgili, yurtiçinde İmar ve Şehircilik Müdürü, Müdürlük görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve mevzuata olarak yürütülmesinde Başkan’a ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’na karşı sorumludur bulunan resmi ve özel kuruluşlarda inceleme araştırma yapmak üzere personel görevlendirebilir.
Görevin Yürütülmesi MADDE 13 – Müdürlükte görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri yasa, yönetmelik ve yönergeler doğrultusunda incelemek ve yapmak zorundadır.
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 14 –(1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 15- (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 16 – (1)Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. 08.10.2021
|
MARMARİS BELEDİYESİ MİMARİ ESTETİK KOMİSYONU ÇALIŞMA ESAS VE USULLERİNEİLİŞKİN YÖNETMELİK AMAÇ Madde 1– Bu yönetmeliğin amacı; Başkanlık Oluru ile görüşülmesi talep edilen yerlerde estetiğe ve doğal değerlere uygun ilke kararları geliştirmek, şehrin mimarisine uygun meydan, yol, kaldırım, tabela, kent mobilyaları ve benzeri düzenlemelerdeki usullere ilişkin öneriler getirmek, yapıların ve onaylı mimari projelerinin özgün fikir ifade edip etmediğine, umumi binaların fonksiyonu ve özelliği gereği farklılık arz edip etmediğine karar vermek üzere kurulan Mimari Estetik Komisyonunun kuruluş, görev ve yetkileri ile çalışma şartlarını belirlemektir. KAPSAM Madde 2-(1) Bu Yönetmelik; Mimari Estetik Komisyonu’nun kuruluş, görev, yetki ve çalışma esas ve usullerini kapsar. (2) Bu Yönetmelik kapsamındaki konularla ilgili olarak 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve 383 sayılı Özel Çevre Koruma Kurumu Başkanlığı Kurulmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tabi alanlarda Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde komisyonun görevleri içerisinde kalmak üzere esas ve usulleri belirlenmeyen ve yetkili kurumlarca getirilmiş bir düzenleme bulunmayan hususlarda komisyon yetkilidir. YASAL DAYANAK Madde 3- Bu Yönetmelik, 3194 sayılı İmar Kanununun 1., 8. maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi , 21. ve 40. Maddeleri ile 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin 40., 42. Ve 66. Maddesi esaslarına dayanılarak çıkarılmıştır. TANIMLAR Madde 4-(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; a) Belediye Başkanı: Marmaris Belediye Başkanını, b) İdare/ Belediye: Marmaris Belediye Başkanlığını, c) Kanun: 3194 sayılı İmar Kanununu, ç) Komisyon: Marmaris Belediyesi Mimari Estetik Komisyonunu, d) Komisyon Başkanı: Marmaris Belediyesi Mimari Estetik Komisyonu Başkanını, e) Müdürlük: Marmaris Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü f) Yönetmelik: Bu Yönetmeliği ifade eder. (2) Bu Yönetmelikte tanımlanmayan hususlarda 3194 sayılı İmar Kanunu ve bu Kanuna dayanılarak çıkarılan yönetmeliklerdeki tanımlar esas alınır. KOMİSYON KURULUŞU Madde 5-(1) İlgili idare, gerekmesi halinde üniversitelerin ve ilgili kamu kuruluşlarının da katılımıyla, uzmanlardan oluşan mimari estetik komisyonları kurar. Komisyon en az ikisi mimar olmak şartıyla; kalan üç üye mimar, inşaat mühendisi, peyzaj mimarı, sanat tarihçisi, şehir plancısı, harita mühendisi unvanlarındaki meslek disiplinlerinden seçilerek oluşturulur. (2) Komisyon Başkanı ve üyeleri Marmaris Belediye Başkanı tarafından görevlendirilir. Gerekli görüldüğünde Komisyon Başkanı ve üyeler değiştirilebilir. (3) Komisyon toplantılarına diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından da görüşlerine başvurulmak üzere uzman kişiler davet edilebilir veya yazılı görüş istenebilir. Verilen görüşler ile görüşlerine başvurulmak üzere davet edilen kişilerin beyanları toplantı tutanağına kaydedilir. Davet üzerine Komisyonda sözlü görüş ve öneride bulunan kişilerin toplantı tutanağına imzaları alınır. Bu fıkrada yazılı kurum ve kuruluşların temsilci göndermemeleri veya temsilcilerin toplantıya katılmamaları Komisyonun alacağı kararların sıhhatini etkilemez. TOPLANTI GÜNDEMİ, KARAR YETER SAYISI Madde 6-(1) Komisyonun gündemi Müdürlüğün teklifi üzerine Komisyon Başkanı tarafından belirlenir. Gündem en az bir gün önceden Komisyon üyelerine yazılı olarak bildirilir. (2) Komisyon salt çoğunluk ile toplanır ve üye tam sayısının oy çoğunluğu ile karar verir. Çekimser oy kullanılamaz. (3) Komisyon, gerekli hallerde toplanır. Komisyon toplantılarında görüşülen konular ve ara kararlar toplantı tutanağına kaydedilir. (4) Nihai komisyon kararı komisyon üyeleri tarafından imzalanır. (5) Çoğunluk kararına aykırı düşünceler de komisyon kararı altında ayrıca belirtilir. (6) Komisyon aldığı kararlarda kanun, yönetmelik, imar planları ve benzeri normlara uygunluğu gözetir. (7) Komisyonun görev alanına girmekle beraber kanun, yönetmelik veya imar planlarının bir başka kurumun uygunluk görüşünün alınmasını öngördüğü konularda uygun görüş için ilgili mercie müracaat edilir. (8) Komisyon tarafından getirilecek kurallar engelliler ile ilgili erişilebilirlik standartlarına aykırı olamaz. (9) Komisyonunun, sekretarya, büro ve arşivleme hizmetleri İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yürütülür.
KOMİSYON GÖREVLERİ Madde 7-(1) Yapıların ve onaylı mimari projelerinin özgün fikir ifade edip etmediğine karar verir. (2) Özgün fikir ifade ettiğine karar verilen mimarlık eser ve projelerinde idarece yapılmak istenen değişikliklerin; eserin bütünlüğünü bozup bozmadığı, estetik görünümünü değiştirip değiştirmediği, teknik, yönetsel amaçlar ve kullanım amacı nedeniyle zorunlu olup olmadığı hususlarını göz önünde bulundurarak uygunluğu hakkında karar verir. (3) Yapıların estetiği, rengi, çatı ve cephe kaplaması, yapıların inşasında yöresel malzeme kullanılması ve yöresel mimarisinin dikkate alınmasına ilişkin Belediye Meclisi Kararı ile zorunluluk getirilecek yerlerin veya yapıların ve uyulacak kuralların tespiti hakkında çalışmalar yapar. (4) Umumi binaların fonksiyonu ve özelliği gereği farklılık gösterip göstermediği hususunda karar alır. (5) Eğitim, sağlık, sanayi yapıları ile sinema, tiyatro ve konferans salonları, katlı otoparklar, düğün salonu, resmi kurum ve kuruşlara ait binalar ve spor salonları gibi özellik arz eden yapıların iç yükseklikleri hakkında teknolojik ve mimari gereklere göre karar alır. 2863 sayılı Yasa kapsamında Muğla Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından vaziyet planı, plan, proje, cephe, silüet vb. onaylı projelerde belirtilen kat ve iç yükseklikleri, cephe kaplaması vb. konularda Estetik Komisyonu tarafından karar alınmasına gerek olmayıp Kurul Kararı gereğince uygulamaya geçilir. (6) Uygulama İmar Planında belirlenmemiş ise binalara yapılacak saçakların genişliği hususunda yörenin mimari karakterine ve yapılacak yapıların özelliğini de dikkate alarak karar verir. (7) Yürürlükte bulunan imar planları ve imar planları eki plan hükümlerinde estetik komisyonuna verilen görevleri yerine getirir. (8) Kentsel tasarım projelerini değerlendirir, önerilerde bulunur. (9) Komisyon ayrıca, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin 57 nci maddesinin ikinci fıkrasının (ç) bendi kapsamında kalan mimari projeleri; mezkur bentte belirtilen kriterlere uygunluk bakımından inceler. Bu kapsamda komisyon referans bina belirlemeye ve bu amaçlarla projelerde değişiklik talep etmeye yetkilidir. Bu kapsamdaki projeler, komisyon tarafından en geç on iş günü içinde incelenir. Kabul, ret veya belirtilen düzeltmeler yapılmak kaydıyla kabul şeklinde kararlar alınabileceği gibi projelerin tadil edilmesi ve incelenmek üzere tekrar komisyona sunulması yönünde ara karar da alınabilir. Komisyonca alınan nihai kararlar idarenin yapı ruhsatı düzenlemeye yetkili birimine bildirilir. (10) Komisyon, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin 57 nci maddesinin ikinci fıkrasının (ç) bendinde belirtilen yapılarda ayrıca reklam yüzeyi olarak kullanılabilecek binalar ve bunların cephelerine ilişkin de karar alabilir. (11) Başkanlıkça görüşülmesi istenen diğer konuları karara bağlar. YÜRÜTME Madde 9- Bu Yönetmeliği Belediye Başkanı yürütür. YÜRÜRLÜK
Madde 10- Bu Yönetmelik Marmaris Belediye Meclisince kabulünü müteakip kurumsal web sayfamız marmaris.bel.tr adresinde yayımlanarak yürürlüğe girer. 16.02.2024
|
Marmaris Belediyesi Yapı Ruhsat başvuru işlemlerini “Yapı Kontrol Onay Sistemi” ile sadece online olarak geçekleştirmektedir. (* Şahıs tadilatlarında şahsen başvuru alınmaktadır.) Peki Yapı Kontrol Onay Sistemi Nedir? Belediyemizin verdiği hizmetler içerisinde bulunan yeni yapı ruhsatı ve tadilat ruhsatı süreçlerinin dijital ortama aktarılması ve eimza uygulamasına taşınarak, tüm projelerin dijital ortamda kontrol edilmesi, ruhsatlara ilişkin süreçlerin iyileştirilmesi ve dijital imar arşivinin kurulması, modern teknoloji çağında bir ihtiyaç halini almıştır. Mal sahiplerini, proje müelliflerini, müteahhitleri, yapı denetim şirketlerini ve Belediyemiz proje ruhsat ekibini ortak bir platformda buluşturan bu dijital sistem, ruhsat onay sürecindeki aşamaların daha hızlı ve etkin ilerlemesini sağlayacaktır. Proje kontrolleri dijital ortamda incelenip eksikler ve yanlışlar, bu platform üzerinden yapı denetim firmasına, proje müelliflerine ve mal sahibine bildirilerek zamandan ve gereksiz yazışmalardan, yer ve kağıt israfından tasarruf sağlanacaktır. Yapı Kontrol Onay Sistemi Nasıl Kullanılır? *Yapı Kontrol Onay Sistemi Eğitim bölümünden video eğitimlerini detaylarını ayrıntılı olarak izleyebilirsiniz. Projelerde imzası bulunan müellifler, fenni mesuller, yapı denetim firmalarının imza yetkilileri ve elemanlarının, yapının müteahhitliğini üstlenen yapı müteahhitlerinin ve şantiye şefliğini üstlenecek mühendis, mimarların 01/11/2021 tarihinden itibaren; Belediyemize gelip, TC numarası, eposta adresi, cep telefonu, cep telefonu operatör bilgileri ile kayıt yaptırmaları, sonradan yapılan eposta, telefon numarası ve operatör değişikliklerinde Belediyemize gelip bilgilerini güncellemeleri, Proje müellifleri ve teknik uygulama sorumluluğunu üstlenen fenni mesullerin, yapı denetim firmalarında görev alan mimar, mühendislerin (Belediyeye onaya sunulan projelerde imzası bulunan) İçişleri Bakanlığından veya diğer kurumlardan e-imza (elektronik imza) almaları gerekmektedir. Sistem üzerinden Belediyemize gönderilen projeler incelenip, onay verildikten sonra alınan proje çıktıları mimar ve mühendis odalarına onaya götürülerek oda süreçleri tamamlanacaktır. Elektrik mühendislerince hazırlanacak elektrik projeleri Aydem onayı alındıktan sonra elektrik projesi pdf formatında sisteme yüklenecektir. Projelerde imzası bulunan müellif, fenni mesul, müteahhit, şantiye şefi ve yapı denetim firmalarında görev alan teknik eleman ve imza yetkililerinin 01/01/2022 tarihinden itibaren Belediyemize gelerek üyeliklerini yaptırmaları gerekmektedir. Marmaris Belediyesi olarak; Yapı ruhsat süreçleri tamamlandıktan sonra, Yapı ruhsatı düzenlenecek olup, e-imzalar tamamlanıp onaylar alındıktan sonra, Yapı ruhsatı ve ruhsat eki onaylı proje ve eklerinin çıktıları alınacak, alınan Yapı ruhsatı ve eki projeler “eimzalıdır” kaşesi yapılarak, yapı denetim firmaları ya da mal sahiplerine (vekillerine) teslimi sağlanacaktır. 19.11.2021
|
19.11.2021
|
1- Aplikasyon krokisi 2- Tapu fotokopisi 3- Mal sahibi veya vekili ise vekaleti ile dilekçesi 19.11.2021
|
Aşağıda bulunan 2 adet dilekçeyi doldurarak ekleri ile birlikte belediyemiz evrak kayıt birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Cep telefonunuza gelen evrak takip numarası ile dilekçenizin durumunu müdürlüğümüzden öğrenebilirsiniz.
Ekler:
08.03.2024
|
Aşağıda bulunan dilekçeyi doldurarak ekleri ile birlikte belediyemiz evrak kayıt birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Cep telefonunuza gelen evrak takip numarası ile dilekçenizin durumunu müdürlüğümüzden öğrenebilirsiniz. Ekler:
08.03.2024
|
Aşağıda bulunan dilekçeyi doldurarak ekleri ile birlikte belediyemiz evrak kayıt birimine teslim etmeniz gerekmektedir. Cep telefonunuza gelen evrak takip numarası ile dilekçenizin durumunu müdürlüğümüzden öğrenebilirsiniz. Ekler:
08.03.2024
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|