Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
![]() Suzan ZİFT KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLERİ MÜDÜRÜ Anadolu Üniversitesi Sağlık Kurumları İşletmesi bölümünden mezun oldu. 1984 yılında zabıta memuru olarak işe başladığı Marmaris Belediyesi'nde değişik birimlerde görev yaptıktan sonra 1989 yılında hal müdürü kadrosuna atanarak yönetim kadrosuna geçmiştir. Halkla ilişkiler müdürlüğü, ruhsat evlendirme tesisler sorumlusu gibi görevlerden sonra 2006 yılında Beldibi Belediyesi'ne geçiş yapmış 7 sene boyunca zabıta, itfaiye amirliği, ruhsat evlenme, halkla ilişkiler müdürlüğünden, sonra Başkan yrd. kadrosu alarak Marmaris Belediyesi bünyesine dönmüştür. Sağlık İşleri Müdürlüğü sonrasında Temizlik İşleri Müdürlüğüne atanmıştır. 36 yıllık hizmet süresi bulunmaktadır. 02.10.2021
|
MARMARİS BELEDİYESİ KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLERMÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu yönetmelik Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu; Belediye ve bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkındaki yönetmeliğe dayanılarak ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, Belediye: Marmaris Belediyesini Müdür: Kültür ve Sosyal İşler Müdürünü Müdürlük: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü Birim Sorumluları: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünde görev yapan birim sorumluları, Personel: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı Kuruluş MADDE 5 – (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. maddesi Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.
Personel yapısı MADDE 6 - (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün personel yapısı: Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, birim sorumlusu memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme yapısı MADDE 7 – (1) Müdürlük, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. (2) Müdürlük, a) Kültür ve Sosyal İşler Birimi, b) Halkla İlişkiler ve Sosyal Hizmetler Birimi, c) Veterinerlik İşleri Birimi, ç) Evlendirme Memurluğu, d) Cenaze Hizmetleri Birimi, e) İdari ve Mali İşler Birimi, idari birimlerinden oluşur. (3) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. (4) Örgütlenme yapısındaki yatay ve dikey hiyerarşik değişiklikler Müdürün teklifi ve Başkanın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk Müdürlüğün görevleri MADDE 8 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda sırlandığı gibidir. a) Marmaris Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü; Marmaris Belediye Başkanlığı’nın hedefleri, prensip ve politikaları ile ilgili geçerli mevzuat ve Belediye Başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde, başkanlık makamının emir ve yönergeleri istikametinde, belediyemizin hizmet alanı dâhilinde bulunan yerlerde, sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi ve kültürel değerlerin korunması konusunda elzem olan çalışmaları yapmak, b) Akademik düzeyde eğitim veren kurumların, kamu kuruluşu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, sendikaların, sivil toplum kuruluşları ve uzman kişilerin bu çalışmalara iştirakini sağlamak, c) Kültürel programlar, belirli gün ve haftalarla ilgili kutlama törenleri ile anma törenleri, konferanslar, söyleşiler, seminerler, konserler, bilgi şölenleri, şenlikler, festivaller, tanıtım programları, kültür-sanat-meslek ve beceri edindirme kursları ile eğitim faaliyetleri ve kültür gezileri düzenlemek ve bu konularda hizmet vermek veya verdirmek, ç) Vatandaşların bir araya gelip kaynaşması için çeşitli sosyal organizasyonlar tertip etmek, d) Bu işlemlerin kanun ve mevzuata uygun olarak neticelendirilmesini sağlamak, e) Bu maksatla Belediye Başkanının ve/veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının nezareti ve denetimi altında yukarda özetle belirtilen görevlerin yerine getirilerek uygulanmasını sağlamaktır.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a) Belediye başkanının ve/veya yetki verdiği başkan yardımcısının gözetimi ve denetimi altında, geçerli mevzuat gereği müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında vazifelerin paylaştırılmasını, iş ve işlemlerin yeniden düzenlenmesine ilişkin iç düzenlemeleri yapar, b) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün yıllık faaliyet planını başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar, c) Faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar, ç) Başkanlığın hedeflerini ve umumi politikalarını kendi faaliyet alanlarını ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir, d) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü için, başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre bu plan ve programlar doğrultusunda icraat yapar, e) Yönettiği ve işbirliği yaptığı personele Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını açıklar, en iyi şekilde icraat yapabilmeleri için gerekli açıklamaları yapar ve uygulamaları kontrol eder, f) Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensiplerini emrindeki personele açıklar, organizasyon içindeki konumları hakkında gerekli bilgiyi vererek uyumlu bir şekilde çalışmalarını sağlar, g) Beceri ve mesleki bilgisi açısından kendisinin ve müdürlük personelinin gelişmesini sağlamak üzere çeşitli eğitim planlamaları yapar, ğ) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar, h) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün tüm işlerini en faal bir şekilde yapmak üzere, başkanlığın var olan organizasyon şeması, iş tarifleri ve konum ve durumların gerek gördüğü niteliklere yaraşır kadrosunu düzenler, ı) Amiri vasıtasıyla, organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını insan kaynaklarından sorumlu müdürlüğe bildirir, i) Görevli personelin işbölümü esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir, iş tariflerini ve performans ölçütlerini hazırlayıp amirine teklif eder, j) Emrindeki elemanlara iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar, iş tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir, k) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanma konusunda özendirir, l) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar, bu planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik önlemleri alır, m) Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile mevcut personelindeki statü değişikliklerini, başkanlığın personel politika ve usullerine göre kontrol eder, n) İzin dönemlerinde ve herhangi bir gerekçeyle yokluğunda görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsa vekâlet verir ve görevlerini paylaştırır, o) İş gücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri şekilde belirtir, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetler, ö) Kendisinin ve müdürlüğüne bağlı personelin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisinin arttırılmasına yönelik çalışmalar organize eder, p) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mevzuata bağlı kalınmasını sağlar, bunların uygulanmasını sürekli kontrol eder; düzeltilmesi gereken hususlar için de pozitif teklifleri, bir üst amirinin görüşüne sunar. r) Müdürlüğün verimliliğinin arttırılmasını ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için astlarına mesleki konularda yardımda bulunur, onların genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin eder, s) Emri altındaki personelin sorularını cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve bildirir, ş) İş başında olmaması veya terfi olma ihtimali halinde, yerine görevini üstlenebilecek bir yardımcıyı yetiştirir, t) Alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlamak için haberleşmeye büyük önem verir, u) Eş düzeydeki yöneticilerle eş güdümü kurar ve kendi aralarında halledilebilecek meseleleri halleder, ü) Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder, v) Görevli personelin moralini en yüksek seviyede olmasını sağlayarak, daha gayretli çalışmaya, daha başarılı olmaya özendirir, y) Personelin çalışma hevesini kıran ve verimini düşüren etkenleri belirleyerek, kendi imkânları ile bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanları halleder, üst kademelerce alınması gereken önlemler için verim düşüşü veya başka olumsuz sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder, z) Personelinin gücünden en iyi şekilde yararlanabilmek, kendi kararlarını en doğru şekilde verebilmek ve kendisine bağlı personelin katkılarına paralel olarak başkanlığı daha fazla benimsemelerini sağlamak maksadıyla devamlı surette fikir ve görüş alışverişinde bulunur, aa) Emrinde çalışan elemanlara örnek olur, bunu sağlayacak şekilde, neticelerini önceden düşünerek daha sonra geri almak zorunda kalmayacağı, kolaylıkla anlaşılabilir, kısa ve kesin emirler verir, ancak kötü neticeler doğuracağı anlaşılan emirlerini geri almaktan imtina etmez, bb) Görev tariflerine göre, faaliyet planında bulunan işleri çalışanlarına duyurur, cc) Emirlerini, ihtiyaç duyduğu veya uygun gördüğü hususlarda yazılı olarak verir, çç) Mutat zamanlarda müdürlük faaliyetlerinin kontrolünü yapar veya yaptırır, dd) Müdürlükçe yapılan her türlü harcamanın bütçeye uygunluğunu kontrol altında tutar, ee) Tüm etkinlik ve işlemleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol eder, ff) Çalışanların tavır ve tutumlarını devamlı surette gözeterek örnek model oluşturur, gg) Gerçekleştirilmesi hedeflenen planlardan uzaklaşılması gibi fiili durumlarda sapmaların sebeplerini araştırır, düzeltici ve ileride tekrarlanmasını önleyici önlemleri alır, ğğ) Müdürlüğünün görev alanındaki etkinliklerin gidişatını ve neticelerini belirlemek, değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak için istatistikî bilgileri düzenler ve/veya düzenlettirir. Gerek duyduğu takdirde bu bilgileri üst makamlara veya başka ilgililere sunar, hh) Belirli bir maksatla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gittiğinde, gittiği yerlerde bu raporların, özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslupta ve düzende olmasına dikkat eder, ıı) Başkanlık ve başkanlık katına dair mahrem ve özel evsaftaki bilgilerin, belgelerin ve raporların dışarı sızmaması konusunda gerekli özeni ve dikkati gösterir, ii) Başkan ve/veya yetki verdiği başkan yardımcısının uygun göreceği her türlü görevi ilgili ve geçerli mevzuat ya da verilen talimatlara göre yerine getirir, jj) Müdürlüğüne tevdi edilen tüm işlerin; kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve başkanlık emirlerine uygun olarak gecikmeksizin yapılmasını sağlar, kk) Vazife ve hizmetlerin etkili ve randımanlı bir şekilde yapılabilmesi için gerekli tedbirleri alarak, personelini sevk ve idare eder, ll) Birinci sicil amiri olarak müdürlüğüne bağlı personelin çalışmalarını değerlendirir, mm) Kültürel, sosyal faaliyetleri ve yardım çalışmalarını tasarlayarak, faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli alt yapıyı hazırlar, nn) Hazırlık ve uygulama aşamalarını takip ederek kültürel ve sosyal organizasyonların sonuçlandırılmasını sağlar, oo) Etkinlik alanına dair proje ve faaliyet taslakların hazırlanmasını ve bunların uygulamaya geçirilebilmesi için üstlerin onayına sunar, bunların işleyişini takip edilmesini sağlar, öö) İhtiyaç halinde broşür, ilan, duvar afişi, davetiye gibi çalışmaların altlığını ve birim ile ilgili diğer yazışma metinlerinin hazırlanmasını sağlar, pp) Müdürlüğün görevi ile ilgili her türlü yazışmaların yapılmasını, başkana, encümene, meclise teklifler sunulmasını ve alınan kararların uygulanmasını sağlar, rr) Müdürlüğe gelen tüm evrakın usulüne uygun olarak ilgili kişilere iletilmesini sağlar, ss) Geçerli mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde iktisadilik, üretkenlik, yüksek verimliliği artırıcı etki oluşturmak amacıyla dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun olarak yaptırılmasını sağlar, şş) Bağlı olduğu mevzuata uygun olarak personelin tezkiye, izin ve hastalık gibi işlemlerini yürütür, devam durumunu takip eder ve denetler, bu hususlarla ilgili olarak ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlar, tt) İstenilmesi halinde belediyenin stratejik planının teşekkülünde gerekli desteği sağlar, bu stratejik planlama ile ilgili müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar, uu) Oluşturulan stratejik planlamaya müsait müdürlük bütçesinin hazırlanmasını ve onaylanan bütçenin en ekonomik şekilde kullanılmasını sağlar, üü) Geçerli mevzuatın öngördüğü sair vazifeler ile başkanlıkça verilen görevlerin yürütülmesini sağlar.
(2) Müdürün yetkileri; a)Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla belediye bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak, b)Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dâhilinde görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir.
(3) Müdürün sorumlulukları; a)Müdür, yetki ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına, başkan yardımcısına ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Kültür ve sosyal işler birimi MADDE 10 – (1) Kültür ve Sosyal İşler Biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) İhtiyaç duyulan bölgelerde kültür merkezleri, sosyal yaşam merkezleri, tiyatro salonları, bunların idari işlerinin düzenlenmesi, bunlara yönelik faaliyetler yürütülmesi gibi çalışmaların yapılarak sonuçlandırılmasını sağlamak, b) Kültür merkezleri, hizmet binaları ve açık alanlarda; yerel, ulusal ve uluslararası ölçekli: Konserler, tiyatrolar, sinema gösterimleri, paneller, açık oturumlar, konferanslar, sempozyumlar, söyleşiler, imza günleri, yarışmalar, film gösterimleri, sergiler, fuarlar ve çeşitli alanlarda kültürel ve sanatsal etkinlikler; c) Her türden (klasik, çağdaş veya geleneksel) sanat akımlarının izlenerek, bölgemizdeki sanat etkinliklerinin millî kültürümüze ve çağdaş anlayışa yaraşır bir şekilde yürütülmesi ve yaygınlaştırılması, vatandaşların da bu doğrultuda bilgilendirilmesi için gerekli çalışmaların yapılarak sonuçlandırılmasını sağlamak, ç) Toplumun kültür bilincinin zenginleşmesi için bölgemizdeki ya da bölgemiz dışındaki çeşitli kurum ve kuruluşlarla iş birliği çalışmalarının yapılmasını sağlamak, d) Kültürümüzün gelişmesine katılımı sağlamak maksadıyla yeni kültür eserleri üretmeyi özendirici ve artırıcı projeleri desteklemek; bu maksatla yerel, ulusal ve uluslararası ödüllü yarışmalar düzenlemek, e) Tiyatro sanatının ilçemizde yaygınlaşmasını sağlamak, bu amaçla yetişkinler ve çocuklar için tiyatro gösterileri düzenlemek, f) Tiyatro yapan, oyun yazan, geleneksel, klasik ve modern terkipler ortaya koyabilen çalışmalara destek olmak, onların bu çalışmalarını ödüllendirerek motive etmek, g) Belediye sınırları dâhilinde çeşitli festivaller ve şenlikler düzenlemek, ğ) Film gösterimleri ve çeşitli festivaller düzenlemek veya bu türden faaliyetleri desteklemek, h) Kültürel ve sosyal alanlarda başarılı öğrencileri destekleme ve birlikte projeler geliştirmek, ı)Tabii güzellikleri veya tarihi-kültürel özellikleri ile bilinen mekânlara, müze veya buna benzer yerlere geziler organize etmek, i) Millî ve dinî nitelikteki resmi bayram kutlamaları, millet nezdinde hatırasına değer verilen kişiler için anma törenleri, önemli gün ve haftalara dair etkinlikler düzenlemek, ulusal ve uluslararası haftalarda etkinlikler düzenlemek, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak etkinlik ve organizasyonlar düzenlenmesini sağlamak, j) Güzel sanatlara dair faaliyetlerin sosyal ve kültürel gelişiminin sağlanması, k) Toplumun kültürel ve sosyal hayatına katkı sağlamak ve müdürlük hizmetlerinin daha geniş kitlelere duyurulması amacıyla periyodik yayınlar, tanıtım filmleri vb. yazılı, görsel ve sesli yayınlar çıkarmak, l) Gerek duyulması halinde, bölge halkının ve diğer kuruluşların bireysel ve grup halindeki amatör çalışmalarına konferans, panel, seminer, sergi ve gösteri gibi çeşitli konulardaki toplantılarında yer bulmalarına yardımcı olmak ve bu tip organizasyonları profesyonel kişiler ve kurumlarla birlikte gerçekleştirmek, kitlelere duyurulmasını sağlamak, m) Geçerli mevzuatın belirttiği sair vazifeler ile amiri tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamaktır. n) İlgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak; şiir, makale, hikâye, deneme, slogan ve güzel söz, halkla ilişkiler projesi, fotoğraf, kısa film gibi halkla ilişkilere yönelik yarışmalar, sanatsal etkinlikler, eğlence programlar, sosyal ve kültürel etkinlikler ile gezi programları düzenlemek. o) Belediyenin; temel atma, açılış, sosyal ve kültürel etkinlik, ramazan ayı ve bayram etkinlikleri, kurban bayramı faaliyetleri, bayram kutlamaları, yarışmalar ve sergiler gibi faaliyetlerinin organizasyonu düzenlemek ve basın ile işbirliği yaparak fotoğraf ve video çekimlerini yaptırmak. ö) Halkın kentsel yaşama uyum sağlama bilincini arttırmak ve ilçemiz aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar, sergiler, yarışmalar, kampanyalar ve festivaller düzenlemek, uzmanlardan oluşan jüriler oluşturmak, derecelendirmeler yapmak ve teşvik amaçlı ödüller vermek. p) Sivil toplum örgütleri ile kültürel ve sosyal işbirliği içinde belediyemizi temsilen yetki çerçevesinde etkinlikler düzenlemek. r) Kardeş kent ilişkileri kurulması, ekonomik ve sosyal ilişkileri geliştirmek amacıyla kültür, sanat ve spor gibi alanlarda faaliyet ve projeler gerçekleştirmek.
Halkla ilişkiler ve sosyal işler birimi MADDE 11 – (1) Halkla İlişkiler ve Sosyal İşler Biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) İlçe halkının Belediye’nin faaliyetlerini öğrenme ve takip etmelerine, Belediye ile sağlıklı ve kolay ilişki kurabilmelerine yardımcı olmak. b) Aceze ve Asker Ailesi Aylığı yardımları yapmak, Öğrenciler için kitap, kırtasiye ve kıyafet yardımı yapmak, Hasta Bakıma muhtaç olanlar için medikal malzeme desteği sağlamak, Ramazan Ayı içinde halka açık iftar yemeği organizasyonu düzenlemek, c) Halkla ilişkiler uygulamalarındaki olumsuz koşulların giderilmesi ile ilgili çalışmaları yürütmek. İlçe halkından gelen şikâyetleri ve talepleri yerinde incelemek ve şikâyetin giderilmesi için ilgili çalışmaları yapmak/yaptırmak ve sonuçlarını takip etmek. ç) Kurum ve kuruluşlar ile birlikte toplum bilincini arttıran etkinlikler düzenlemek. d) Kamu Kurum ve Kuruluşları Bünyesinde Açılacak Huzurevlerinin Kuruluş ve İşleyiş Esasları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde; muhtaç yaşlı kişileri huzurlu bir ortamda korumak ve bakmak, sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla belediye bünyesinde huzurevi açılmasına yönelik bütün iş ve işlemlerin sekretaryasını yapmak, kurum içi koordinasyonu sağlamak, takip etmek ve sonuçlandırmak. e) Huzurevi’nin fiziki koşullarının, ısıtma koşullarının, kuruluş bölümlerinin, özel bakım bölümlerinin, kapasitesinin, yangına karşı güvenliğinin ilgili mevzuatta belirlenmiş standartlara uygunluğunu sağlamak. f) Huzurevi’nde gerekli olan nitelik ve nicelikteki personelin istihdam edilmesini sağlamak. g) Huzurevi’nde yaşlı başına alınacak aylık ya da yıllık bakım ücretlerine ilişkin teklifleri mevzuatta belirlenmiş limitler çerçevesinde hazırlamak ve süresi içerisinde Belediyenin karar organlarına sunulmasını sağlamak. Karar organlarınca alınan kararları uygulamak. ğ) Huzurevine girmek için başvuran yaşlılarla ilgili olarak; 1) Mevzuat çerçevesinde gerekli incelemeleri ve araştırmaları yapmak. 2) Sağlık ve sosyal inceleme raporlarının olumlu olması durumunda kapasite ölçüsünde Huzurevine yaşlı kabulünü gerçekleştirmek. h) Huzurevi’nde kalan yaşlılarla ilgili olarak; 1) Yaşlıların Huzurevine alışmasını ve uyumunu sağlamak. 2) Yakınlarıyla ve toplumla münasebetlerini sürdürmek. 3) İlgilerine göre zamanlarına değerlendirici faaliyetler düzenlemek. 4) Psikolojik incelemelerini yapmak, sorunlarını çözümlemeye çalışmak. 5) Sağlık kontrollerini yapmak, tedavilerinin yapılmasını sağlamak. 6) İlaçlarını kullanmalarını sağlamak ve enjeksiyonlarını yapmak. 7) Tabip tarafından tespit edilen fizyoterapiye ait tedavilerinin yapılmasını sağlamak ve tedavi sürecini izlemek. 8) Beslenmelerine dair hizmetlerin yürütülmesini sağlamak. 9) Bakım ve temizlik hizmetlerini sağlamak. 10) Yatak ve çamaşırların temizlik ve düzenini sağlamak. 11) Bulaşıcı hastalık durumunda ilgili kurumlara ihbarda bulunmak, koruyucu, önleyici ve tedavi edici önlemleri almak. ı) Mevzuatta belirlenmiş olan günlük kalori ve besin istihkaklarına göre yaşlılara sabah kahvaltısı, öğlen ve akşam yemeği verilmesini sağlamak. Hastalıkları sebebiyle kendilerine özel rejim hazırlanması gereken yaşlılara tabibin tavsiyelerine göre özel diyet hazırlatmak. i) Huzurevi’nin kuruluş bölümlerinden olan yatak odalarının, oturma salon ve köşelerinin, yemekhanelerin, mutfağın, çamaşırhane ve çamaşır yıkama odalarının, banyo ve duşların, tuvalet ve lavaboların, spor ve rehabilitasyon odalarının, özel bakım bölümlerinin ve diğer bölümlerinin temizliğini yapmak/yaptırmak. j) Huzurevinde çalışan personelin ve yaşlıların gerekli sağlık muayene ve kontrollerinin periyodik olarak yapılmasını sağlamak ve sonuçları ilgililerin dosyalarında muhafaza etmek. ı) Huzurevinde bulundurulması gereken resmi defter ve dosyaları bulundurmak. Bu kapsamda; 1) Gerekli evrak ve muhasebe kayıtlarını usulüne uygun tutmak. 2) Yaşlılara ait kütükleri tutmak. 3) Teftiş ve denetleme defterlerini hazır bulundurmak. 4) Yaşlılar hakkında ayrıntılı bilgi ve sağlık fişlerinin bulunduğu yaşlı dosyalarını tutmak. k) Mevzuatta belirtilen periyotlarda ve ayrıca her yılın Ocak ayında bir önceki yıla ait olmak üzere; huzurevinde bakılan, ayrılan ve ölen yaşlıların kadın ve erkek olarak, ücretli ve ücretsiz kalma durumları belirtilmek suretiyle sayılarını ve gerektiğinde diğer bilgileri teftiş ve denetim konusunda yetkili olan İl Müdürlüğüne göndermek. l) Koordinasyon ve Değerlendirme Komisyonu ile Disiplin Kurulunun mevzuat çerçevesinde düzenli olarak çalışmasını sağlamak. Disiplin hükümlerini uygulamak. m) Huzurevi’nde kalan yaşlıların mevzuat çerçevesinde izin işlemlerini yapmak. Yaşlıların aileleri, arkadaşları, ziyaretçileri ve misafirleriyle görüşmelerine imkân sağlayacak düzenlemeler yapmak. n) Huzurevi’nde kalan yaşlının ölümü, huzurevini terk etmesi, disiplinsizlik ya da kendi isteğiyle ayrılmayı talep etmesi halinde, mevzuat çerçevesinde ilişiğini kesmek. o) Huzurevi’nde kalan yaşlının ölümü halinde; ölüm raporu düzenletmek, mevzuatta belirlenmiş şekliyle yasal tespitleri ve hukuki işlemleri yapmak, yakınlarını haberdar etmek ve cenazeyi teslim etmek. ö) Huzurevi hizmetlerinin sürekliliğini sağlamak amacıyla, mevzuatta belirtilen meslek gruplarındaki personellerin nöbet tutmasını sağlayacak düzenlemeler yapmak. p) Huzurevindeki tüm makine ve tesisatın düzenli işleyişini sağlamak, bakımlarını yapmak ya da yapılması için ilgili birimlere bildirmek, küçük onarımları zamanında yapmak. r) Bu Yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki “Belediye bünyesindeki bütün müdürlüklerin yerine getirmekle mükellef oldukları görevlere ilişkin ortak hükümler’’ başlığı altında yazılı olan görevleri yerine getirmek.
Veterinerlik işleri birimi MADDE 12 – (1) Veterinerlik İşleri Biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Hayvanların korunmasına dair uygulama yönetmeliği ile diğer ilgili yasa ve yönetmeliklerin Belediyemize ilgilendirdiği sorumlulukları yerine getirmek. b) Başıboş sokak hayvanları için geçici bakımevi ve rehabilitasyon merkezi açmak, Belediye mücavir alanı içerisinde hayvanların sağlıklarını korumak, üremelerini kontrol altına almak amacıyla kısırlaştırmak, aşılamak, sahiplendirilmelerini veya işaretlenmelerini sağlayarak alındığı ortama bırakılmalarını sağlamak. c) Kuduz şüpheli ısırık vakalarında; Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ve Devlet Hastanesi ile işbirliği içerisinde sahipsiz hayvanları müşahede altına almak, gerekli takipleri yapmak. ç) Belediye Mücavir alanı içerisinde ikamet eden vatandaşların sahibi olduğu, özellikle kedi – köpek türü hayvanların mikroçip takılmak sureti ile işaretlenerek Yaban Hayatı Bilgi Sistemi (YABİS)’e kayıtlarını sağlamak. d) Birim çalışması içerisinde kullanılacak olan malzemenin, özellikle veterinerlik ilaç ve biyolojik ürünlerin yasal çerçevede teminini sağlamak, yetkili kurum denetimlerinde ibrazı zorunlu olan ilaç ve aşı kullanım, muhafaza ısı kayıtlarını eksiksiz tutmak. e) sokak hayvanlarının bakım ve beslenmesini sağlamak f) hayvanların sahiplendirilmesini sağlamak
Evlendirme memurluğu MADDE 13 – (1) Evlendirme Memurluğunun görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) 07/11/1985 tarihli ve 18921 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Evlendirme Yönetmeliği gereğince nikah işlemlerini yürütmek. b)Evlenmek isteyen kişilerin başvurularını kabul etmek, evlenme dosyasının hazırlanmasını koordine etmek. c) Belediye Başkanı adına vekâleten nikâh akdini gerçekleştirmek. ç) Başvuruda bulunan kişilerin künyelerinin aile kütüğüne uygun olup olmadığının ve evlenmelerine engel bir halin bulunup bulunmadığının incelenmesi için gerekli faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak. d) Belirlenen nikâh gününde nikâh akdini gerçekleştirmek. e) Evlenen çiftler için evlenme cüzdanının hazırlanmasını sağlamak f) Evlenme akdinin ilçe Nüfus Müdürlüğüne bildirilmesi ve aile kütüklerine tescil edilmesini sağlamak. g) Denetimler esnasında İlçe Nüfus Müdürüne gerekli kolaylığın gösterilmesini ve istenen kütük, dosya ve belgelerin denetime hazır halde bulundurulmasını sağlamak. ğ) Evlilik işlemleri kabul edilen ve nikâhlarını ilçe dışında kıydırmak isteyen çiftlere izinname hazırlamak. h) İlgili kayıtların tutulmasını, saklanmasını sağlamak
Cenaze hizmetleri birimi MADDE 14 – (1) Cenaze Hizmetleri Biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) Cenaze ile ilgili vatandaşlara bilgi ve taziye mesajlarının atmak. b) Cenaze evine masa, sandalye, taziye çadırı vb. ihtiyaç malzemelerin yollamak. c) Cenaze evine yiyecek içecek yardımlarının yapılmak.
Kadın danışma merkezi MADDE 15 – (1) Kadın Danışma Merkezi biriminin görevleri ayrıca hazırlanacak bir yönetmelikle belirlenecektir.
İdari ve mali işler birimi MADDE 16 – (1) İdari ve Mali İşler Biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a) Müdürlüğümüze bağlı tüm hizmet bina ve tesislerimizin her türlü bakım, onarım, tadilat ve inşaat işlerinin takibini yapmak ve yaptırmak, b) Müdürlüğümüze bağlı araçların koordinasyonu ile birimler arası sevk ve idaresini sağlamak, c) Müdürlüğümüze bağlı tüm hizmet bina ve tesisler ile etkinliklerde sarf edilen tüketim malzemelerine yönelik ihtiyaç durumlarını belirlemek, talep, tedarik ve depolama işlemlerini gerçekleştirmek ve takibini yapmak, ç) Müdürlüğe kayıtlı demirbaşların takibi ve yeni alınan malzemelerin kayıt ve kontrol işlemlerini yürütmek, her türlü genelge tebliğ yönetmelik ve başkanlık makamı emirlerini ilgili personele duyurmak, d) İş güvenliği ile ilgili işlemleri yürütmek, gerekli önlemleri almak ve düzenlemelerde bulunmak, e) Müdürlüğümüzün iç ve dış etkinliklerinde gerekli teknik ve lojistik desteği sağlamak, f) Geçerli mevzuatın belirttiği sair vazifeler ile amiri tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamaktır. g) Personelin her türlü özlük işleri ve puantajlarını tam ve zamanında yaptırmak ğ) Müdürlüğün tüm yazışmalarını gelen giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımı yapmak, dosyalama düzeni ve müdürlük arşivini oluşturmak.
Müdürlük personelinin görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 17 – (1) Kültür ve Sosyal İşler Birimi Sorumlusu, a) Amirinden aldığı görevlerle ilgili talimatları yerine getirir ve amirinin bilgisi dâhilinde öteki müdürlüklerle koordinasyonu sağlar, b) Müdürlüğe bağlı birimlerin ve birim sorumlularının koordinasyonunu sağlar, c) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün iş ve işlemlerini en kısa zamanda ve en iktisatlı bir biçimde ve istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar, ç) Amirince tasarlanan veya alt birimlerce yapılması teklif edilen tüm faaliyetlerle ilgili olarak faydalı gördüğü raporları sunar. Raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapar ve tasdik eder, d) Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlar, e) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. f) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin, geçerli ihale mevzuatı doğrultusunda yapılmasını sağlar, g) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde teknik ve uygulama çalışmalarında amirine gerekli desteği eksiksiz verir, ğ) Belediyenin belirli mekânlarda gerçekleştireceği tüm kültürel, sosyal ve sportif faaliyetler için gerekli olan bürokratik alt yapıyı hazırlar, h) Elindeki kadro, makine, işyeri ve teçhizatın ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde planlamasını yapar, ı) Geçerli mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevleri icra eder.
(2) Diğer Birim Sorumluları, a) Amirinden aldığı görevlerle ilgili talimatları yerine getirir ve amirinin bilgisi dâhilinde öteki müdürlüklerle koordinasyonu sağlar. b) Birimi ile ilgili iş ve işlemlerini en kısa zamanda ve en iktisatlı bir biçimde ve istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar, c) Amirince tasarlanan veya alt birimlerce yapılması teklif edilen tüm faaliyetlerle ilgili olarak faydalı gördüğü raporları sunar. Raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapar ve tasdik eder, gereksiz bilgileri ayıklayarak raporların kısa ve öz olmasını sağlar, ç) Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlar, d) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. e) Görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde teknik ve uygulama çalışmalarında amirine gerekli desteği eksiksiz verir, f) Elindeki kadro, makine, işyeri ve teçhizatın ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde planlamasını yapar, g) Geçerli mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevleri icra eder.
(3) Diğer personel, a) Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili geçerli mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir, b) Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum ve davranış sergiler, c) Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler, ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin yönergelerine uygun iş ve işlemleri yapar, d) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir, e) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar, f) Müdürlüğün yıllık faaliyet planının başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar, yürütür, g) Mesleki bilgi ve beceri bakımından kendini geliştirir, bu maksatla belediyenin tavsiye olarak sunduğu etkinliklere istekli olarak katılır, ğ) Belediyenin mevcut organizasyon şeması gereği bulunduğu pozisyon için öngörülen vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar, h) Bir organizasyonu yürütülmesi esnasında organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde anlık değişiklikler için kendini hazır tutar, ı) Mesai arkadaşlarıyla iş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır, i) Yetkili bir üstünün olmadığı durumlarda ekip başı olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar, j) İşleri en az maliyetle icra eder, verilen işi tahsis olunan bütçe sınırları içerisinde ifa eder, k) Kullandığı malzeme (kâğıt, kalem cd vb.) konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol edip ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir l) Verimli ve etkin çalışmak için bütün konularda kendisini devamlı geliştirir, bilgisini arttırır, m) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mevzuata riayet eder, n) Genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder, o) Verimliliğin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, ö) Müdürlükçe alınan kararların yerine getirmesi için bu kararların gereğini yapacak kişilere vazifelerinin tebliğini doğru bir şekilde ve süratle yapar, p) Yapacağı işler için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar, r) Eş düzeydeki pozisyonlarla amirinin bilgisi dâhiline koordinasyonu kurar, s) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, ş) Gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı titizlikle tutar, usulüne uygun muhafaza eder, yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, t) Yazışmaları düzgün ve özenli yapar, ayniyat kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini titizlikle tutar, u) Kendisinden hazırlanması istenilen yazıları sorumluluğunun bilincinde hatasız, eksiksiz olarak hazırlar, yazı konusu hakkında amiri dışında kimseye bilgi vermez, ü) Müdürlüğe gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol ederek, imza karşılığı alır, hemen gelen evrak defterine kaydeder, v) Resmi yazışma kuralları yönergesindeki esaslara uygunluğunu kontrol ettikten sonra birimden çıkan evrak, doküman vb. yazıları, giden evrak defterine kaydeder ve ilgili yerlere ulaşmasını sağlar, y) Müdürlük personelince istenilen dosya ve evrakı, dosyasından bulup isteyene verir, evrakın kaybolmaması için geri verilmesini izler, z) İstendiğinde tüm evrakın anında bulunması için gerekli tedbirleri alır, evrakı dosyalama biçimine uygun şekilde dosyaya yerleştirir ve dosya dolaplarını her an tertipli ve düzenli tutar, aa) Başkanlığa dair bilgilerin ilgisiz ve art niyetli kişilere sızmaması veya sızdırılmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir, bb) Müdürlük faaliyetleri ve organizasyonlarına ait davetiyeleri, el ilanlarını, afişleri, broşürleri ilgili yerlere ulaştırır, cc) Müdürlükçe neşredilen kültürel yayınları, yapılan dağıtım planlamaları doğrultusunda ilgililerine ulaştırır, çç) Vatandaşları talepleri ve başvuruları hakkında ilgili birimlere yönlendirir, bilgilendirir, dd) Belediye birimleriyle ve ilgili dış birimlerle gerekli iş birliğini yaparak vatandaşın taleplerinin karşılanması için ve koordineyi sağlar, yazışmaları yapar, işlemleri yürütür, ee) Üstlerine aldığı görevlerle ilgili talimatları yerine getirir, kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır, ff) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar, gg) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine sunar, ğğ) Amirinin bilgisi dâhilinde diğer ilgili müdürlüklerle koordinasyonu sağlar. hh) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevleri icra eder.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 18 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 19 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 20 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. EK – KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜTLENME YAPISI
08.10.2021
|
MARMARİS BELEDİYESİ KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ KADIN DANIŞMA MERKEZİ YÖNETMELİK TASLAĞI
BİRİNCİ BÖLÜM Genel Hükümler
Amaç MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı, Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı Kadın Danışma Merkezindeki hizmetin tür ve niteliğini, işleyişini, işleyişine ilişkin esasları, kuruluş personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
Kapsam MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’ne bağlı Kadın Danışma Merkezinin kuruluş amacı, faaliyet alanı, görev, yetki ve sorumluluk alanları ile çalışma usul ve esaslarını kapsamaktadır.
Dayanak MADDE 3- (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin 1 inci fıkrasının (a) bendi, 15 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (b) bendi ve 77 inci maddesi ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun olarak hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen; Belediye: Marmaris Belediyesini, Meclis: Marmaris Belediye Meclisini Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, Müdürlük: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü, Müdür: Kültür ve Sosyal İşler Müdürünü, Merkez: Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kadın Danışma Merkezini, Kadın: Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kadın Danışma Merkezine başvuran, hizmet alan ve merkezin iletişim kurduğu tüm kadınları, Çocuk: Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kadın Danışma Merkezine başvuran ve hizmet alan kadının yanındaki çocuğu, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kadın Danışma Merkezi, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş MADDE 5- (1) Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kadın Danışma Merkezi 24.05.2021 tarih ve 7043 sayılı Başkanlık Oluru ile Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı alt birim olarak kurulmuştur. Merkez, kuruluş ve işleyişine ilişkin olarak gerektiğinde ulusal ve uluslararası düzeyde kamu kurum ve kuruluşları, diğer yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve ulusal-uluslararası kadın örgütleri ve üniversiteler ile işbirliği yapar.
Merkez MADDE 6- (1) Kadın Danışma Merkezi; hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm kadınların başvuruda bulunabildikleri, öncelikle Marmaris bölgesinde yaşayan her sosyal kesimden kadınların, kadına yönelik şiddet, cinsiyete dayalı ayrımcılık konularında bilgilendirilmeleri, bilinçlendirilmeleri, sosyal, psikolojik ve hukuksal olarak desteklenmeleri, güçlendirilmeleri amacıyla; fiziksel, duygusal, cinsel ve ekonomik şiddete uğrayan ve uğrama riski taşıyan kadınların, şahsen veya telefonla başvurmaları halinde, ücretsiz olarak sosyal destek, hukuksal bilgilendirme ve psikolojik danışmanlık hizmeti alabilecekleri bir birimdir. (2) Kadın Danışma Merkezi; Toplumsal cinsiyet eşitliği bakış açısında belediyenin kadın politikalarını oluşturmak amacıyla, kadınların yerel yönetim hizmetlerinden faydalanabilmeleri için gerekli araştırmaları yapmak veya yapılmasını sağlamak, merkezdeki başvurulara dair kadınların yaşadığı psikolojik, ekonomik, kültürel sorunları araştırıp incelemek ve bu sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmak, kadınlara ve çocuklara yönelik güçlendirici çalışmalar yapmak, diğer alanlarda istatistiki çalışmaların yapılmasını sağlamak, kadınlara yönelik sosyal etkinlikler düzenlemek ve kadınlara yönelik projeler geliştirmek, uygulamak, mevcut projelerde çalışma yapmak ve kadın sorunlarını görünür hale getirmek konusunda görevli birimdir. (3) Merkez, kadınlara ve çocuklarına şiddetle mücadele sürecinde ihtiyaç duydukları konularda bilgi ve destek sağlar ya da sağlayabilecek ilgili kurum/kuruluşlara yönlendirir ve iletişim kurmalarına yardımcı olur. Merkez ilgili kurum/kuruluşlarla işbirliği içerisinde çalışır.
Kayıt ve arşiv MADDE 7- (1) Merkeze başvuran kadınlar için kayıt yapılır ve dosya açılır. (2) Merkeze yapılan başvuruların bilgisi dosyalanarak gizlilik esasına göre saklanır. Bu dosyalarda; çeşitli formlar, belgeler, yazışmalar, yönlendirmeler ve başvurana ait kimlik bilgileri, kişisel bilgileri, rapor vb. evraklar yer alır. Merkeze başvuran kadınlara, KVKK gereğinde kendileriyle ilgili saklanacak evrakların bilgisi verilir.
Gizlilik ilkesi MADDE 8- (1) Marmaris Belediyesi’nin açacağı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kadın Danışma Merkezinde kadının beyanına göre düzenlenen bilgilerin gizliliği esastır. Merkezde, başvuran kadınların kimlik bilgileri ile kişisel ve özel bilgileri, yaşadıkları sorunlar ve öngörülen mesleki çalışmalarla ilgili bilgiler gizlilik ilkesine uygun olarak saklanır ve açıklanamaz. Yargı yetkisinin kullanıldığı durumlar hariç hiçbir kamu görevlisi veya üçüncü bir şahsa, başvuran kadınların kişisel bilgileri verilemez.
Personelin niteliği MADDE 9- (1) Kadın Danışma Merkezi’nde Belediyenin imkânları dâhilinde bir psikolog ve sosyal hizmetler alanında yükseköğrenim yapmış bir sosyal çalışmacı görev yapar. İhtiyaca göre; çocuk gelişimcisi, sosyolog, temizlik hizmetlisi, dış güvenlik elemanları ve diğer teknik elemanlar çalıştırılır. Personel tercihen kadınlardan olacaktır. Çalışacak tüm personelin, kadınlara yönelik haklar konusunda hazırlanan özel hizmet içi eğitimini almaları sağlanmalıdır. Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü tarafından merkezin idari ve mali işleyişi yürütülür ve Müdürlük tarafından Merkezin hizmet ve işleyişini koordine etmek üzere merkezde çalışan personellerden biri sorumlu personel olarak görevlendirilir.
Personelin görev ve sorumlulukları MADDE 10- (1) Müdürün Görev ve Sorumlulukları a) Merkezin, idari, mali ve teknik tüm işlerini ilgili yasa, yönetmelik, yönerge ve genelgelere uygun yürütmek. b) Merkez hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için gerekli plan ve programlar hazırlamak, görevliler arasında işbirliği ve eşgüdümü sağlamak, denetimleri yapmak. c) Merkezin çeşitli ödeneklerinin amacına uygun harcanmasını sağlamak, merkezde ihtiyaç duyulan mal ve hizmetlerin satın alınması işlemleri için gerekli çalışmayı yapmak. ç) Kadın çalışmaları ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla olan toplantılara katılmak. (2) Sosyal Çalışmacının Görev ve Sorumlulukları a) Merkeze telefonla veya doğrudan yapılan başvuruları almak, başvuran kadınların ihtiyaç analizini yaparak uygun hizmet modelinden yararlanmalarını sağlamak. b) Başvurular doğrultusunda, mesleki danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek veya ihtiyaca göre uygun danışmanlık hizmetine ve kurumlara yönlendirmek. c) Kadınların sorunlarını çözümleyebilmesine yardımcı olmak amacıyla çeşitli çalışma yöntemleri uygulamak, kadınların gelecekte kendilerine yeterli olabilecekleri bir iş ve meslek edinebilmeleri amacıyla meslek edinmelerinde kolaylaştırıcı rol almak ve ilgili kuruluşlara yönlendirilmelerini sağlamak. ç) Kadınların sosyo-ekonomik ve eğitim düzeylerinin yükseltilmesine yönelik olarak çeşitli eğitim ve etkinlikler planlamak ve uygulamak. Bu konuda uzman kurum ve kişilerle işbirliği yapmak. d) Kadınları, ilgi alanlarına uygun eğitim ve etkinliklere yönlendirmek. e) Kadınlara yönelik güçlendirici grup çalışmaları planlamak ve uygulamak. f) Merkezin ihtiyaçlarını belirlemek ve Müdürlüğe bildirmek. g) Kadına yönelik şiddetin nedenleriyle birlikte ortadan kaldırılması, her sosyal kesimden kadının korunması, desteklenmesi ve güçlendirilmesini sağlamak için çalışmalar yapmak. ğ) Kadın çalışmaları ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla olan toplantılara katılmak ve işbirliği içerisinde çalışmalarını yürütmek. Katılım sağladığı eğitim ve toplantıları raporlamak. h) Birim tarafından ya da diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilen araştırma ve projelerde görev almak ve değerlendirme ve raporlama faaliyetlerinde bulunmak. ı)Her türlü çalışmasına ilişkin kaydı tutmak ve saklamak. i) Genelge ve talimatlar ile verilen, görev tanımı çerçevesinde diğer görevleri yapmak ve görevlerini diğer meslek elemanları ile işbirliği içerisinde yürütmek. (3) Psikoloğun Görev ve Sorumlulukları a) Merkeze başvuran ve ihtiyacı olduğu tespit edilen kadınlara randevu sistemi ile bireysel görüşmeler yapmak ve psikolojik destek sağlamak. b) Kadınların ve çocukların psikolojik değerlendirmelerini yapmak ve psiko-sosyal destek planı hazırlamak. c) Kadınlara yönelik güçlendirici grup çalışmaları planlamak ve uygulamak. ç) Görüşme teknikleri, gözlem metotları ve çeşitli ölçme araçları kullanarak kadınların psikolojik değerlendirmelerini yapmak, gerekli durumlarda psikiyatrik tedavi görebilecekleri, sağlık kuruluşlarına yönlendirmede bulunmak. d) Kadınların yetenek ve ilgi alanlarını belirlemek ve uygun çalışmalara, ilgili kuruluşlara yönlendirmek. e) Mesleki yöntem ve teknikleri kullanarak, bölge kadınının psikolojik sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapmak. f) Kadın çalışmaları ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla olan toplantılara katılmak ve işbirliği içerisinde çalışmalarını yürütmek. Katılım sağladığı eğitim ve toplantıları raporlamak. g) Kadın alanında farkındalık arttırıcı çalışmalar yürütmek ve yürütülen çalışmalara destek olmak. ğ) Birim tarafından ya da diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilen araştırma ve projelerde görev almak ve değerlendirme ve raporlama faaliyetlerinde bulunmak. h) Diğer meslek elemanı ile işbirliği ve ekip çalışması anlayışı içerisinde çalışmalarını sürdürmek. ı) İlgili meslek elemanları ile birlikte vaka paylaşım toplantıları yapmak. Bu toplantılarda, yürütülen psikolojik destek çalışmaları sırasında edinilen bilgi ve deneyimleri paylaşmak, psikolojik destek sürecine ilişkin fikir alışverişinde bulunmak. i) Personelin hizmet içi ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev almak. j) Çalışma alanına giren konularda ihtiyaç duyulan gruplara eğitim programları hazırlamak ve uygulamak. k) Merkezdeki yürüttüğü her türlü çalışmasının kaydını tutmak, raporlamak ve saklamak. l) Genelge ve talimatlar ile verilen, görev tanımı çerçevesinde diğer görevleri yapmak ve görevlerini diğer meslek elemanları ile işbirliği içerisinde yürütmek. (4) Diğer Personelin Görev ve Sorumlulukları şunlardır; Merkezdeki iş hacmine göre teknik, idari, mali hizmetler ile temizlik ve güvenlik hizmetlerinin yürütülmesi için istihdamı gerekli görülen personel, unvan ve niteliklerinin gerektirdiği görevleri ve kuruluş yöneticisinin verilecek işleri, yürürlükteki yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge ve genelgelere uygun olarak yapmakla görevli ve sorumludurlar. (5) Gönüllülerin Çalışma Esasları, Görev ve Sorumlulukları a) Merkez kadınlara yönelik olarak; üniversiteler, özel kuruluşlar, kadınlara hizmet amacıyla kurulmuş vakıf, dernek ve bunların üst kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları; kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile işbirliği halinde 09.10.2005 tarihli ve 25961 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre gönüllülük esasına dayanan hizmetleri gerçekleştirir. b) Gönüllü çalışanlar merkez hizmetlerinin yürütülmesine Kadın Danışma Merkezi onayı ile görev alırlar. Gönüllü çalışanlar, merkezde bilgi ve birikimleri doğrultusunda çalışmalarını yürütürler ve meslek elemanlarının yapacakları çalışmalara yardımcı olmakla görevli ve sorumludurlar. Gönüllü çalışanlar, merkez hizmetlerinin yürütülmesinde görev alabilmek için kimlik bilgilerini bildirmek ile yükümlüdür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Hizmet ve İşleyiş
Başvuruların alınması MADDE 11- (1) Merkezdeki meslek elemanları, mesai saatleri içerisinde kuruluşa, telefonla veya şahsen başvuran kadınların bilgilendirilmiş onamını alarak ilk görüşmeyi yapmak, kadınların sorunlarını kadın odaklı bakış açısıyla, gerekli özen ve dikkat içinde dinlemek, çözüm bulunması konusunda kolaylaştırıcı rol oynamak, kadınların ihtiyaçları doğrultusunda hangi kurumlardan ne şekilde destek alabilecekleri hakkında bilgilendirme yapmak ve ilgili kurumlara yönlendirme yapmakla yükümlüdür. Sorunların çözümü konusunda yönlendirilecek ilgili kurumların yasa ve yönetmelikleri doğrultusunda davranmak zorundadırlar. Kadın Danışma Merkezine başvuran tüm kadınlar için bir dosya hazırlanır.
Kadınların kadın danışma merkezine birlikte getirdikleri çocukları MADDE 12- (1) Merkeze kadınların yanlarında getirdikleri çocukları, çocuklar için ayrılmış özel oyun alanında çocuk gelişim uzmanı veya anaokulu öğretmeni ile birlikte zaman geçirir, kadının başvurusu ve aldığı danışmanlık, rehberlik hizmeti esnasında çocuk ayrı bir ortamda bulunur. Oyun alanından hizmet alan çocukların sayıları kayıt altına alınır.
Eğitim çalışmaları MADDE 13- (1) Kadına yönelik şiddet, toplumsal cinsiyet eşitliği, kadının güçlendirilmesine yönelik alanlarda eğitim programları oluşturmak, merkez görevlilerinin hizmet içi eğitimini sağlamak, bunlar için konularında uzman olan kişi ve kurumlardan yararlanmak. Diğer kurum ve kuruluşlar tarafından organize edilen eğitimlere katılımı sağlamak. Yapılan çalışmaları dosyalamak, rapor haline getirmek.
Araştırma ve proje çalışmaları MADDE 14- (1) Kadın sorunlarının bulunduğu her alanda ve özellikle yerel yönetim hizmetlerinden yararlanabilme alanında, gerekli araştırma ve anket çalışmaları yapmak, yaptırmak. Yapılan çalışmaları dosyalamak, belediyenin Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak amacıyla Müdürlüğe sunmak. (2) Kadınlara yönelik her alanda proje araştırmak, hazırlamak, uygulamak ve bunun için gerektiğinde konularında uzman kişi ve kurumlarla işbirliği yapmak. Belediyenin diğer birimlerinde kadınlara yönelik olarak yapılan projelere görüş sunmak, gerektiğinde görev almak.
Sosyal etkinlik çalışmaları MADDE 15- (1) Kadınlara yönelik her alanda sosyal etkinlikler programlamak ve uygulanmasını sağlamak. Bu konuda Merkez, ihtiyaç duydukları alanda birtakım etkinlik ve çalışma gerçekleştirerek gönüllülerin desteğini alır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Merkezin Fiziki Özellikleri ve Mali Yükümlülükler
Fiziki özellikler MADDE 16- (1) Kadın Danışma Merkezi kolay ulaşılabilen bir yerde faaliyet gösterir. Merkez Belediye hizmet binasından ayrı olup merkezin içi resmi kurum havasından uzak, kadınların kendilerini rahat hissedebileceği bir şekilde düzenlenir. Bina dış güvenliği için kamera sistemi bulunmaktadır. (2) Merkez binası, meslek elemanlarının ve diğer personelin çalışmalarında kullanacağı 1 ofis, 1 görüşme odası, 1 danışma ve bekleme salonu, (danışmanlık hizmeti almaya gelen kadınlarımızın çocuklarının da yararlanacağı) oyun alanından oluşmaktadır. a) Ofis: Çalışan için masa, sandalye, kilitli arşiv dolabı bulunur. b) Görüşme Odası: Merkeze gelen kadınların rahat edebileceği kurum havasından uzak bir şekilde düzenlenmiştir. Karşılıklı koltuklar ve sehpa bulunur. Bekleme odasına bitişik değil, ses yalıtımı vardır. Yeterli ölçüde aydınlatılır ve havalandırılır. c) Bekleme Salonu: Bekleme salonunda yeteri kadar oturma grubu, sehpa ve merkeze gelen kadınların çocuklarının yararlanacağı çocuklara özel bir bölüm olarak oluşturulmuş, içerisinde kitaplar, oyuncak, boya kalemleri ve resim kâğıtlarının yer aldığı bir çocuk oyun alanı bulunur.
Giderler MADDE 17- (1) Merkezin işleyişi ile ilgili her türlü gider, Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü bütçesinden ve bu hususla ilgili bağışlardan karşılanır. Hazırlanan ve uygulanan proje giderleri belirlenen finans kaynaklarınca karşılanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 18 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 19 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 20 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. 08.10.2021
|
T.C. MUĞLA İLİ MARMARİS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SOSYAL HİZMET VE YARDIM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Genel Esaslar Amaç MADDE 1-(1). Bu Yönetmelik, sosyal ve ekonomik açıdan yardıma ihtiyacı olan kişi ve ailelerin belediye imkânları dâhilinde ihtiyaçlarının karşılanmasını ve sorunlarının çözümünü amaçlar. Kapsam MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, gelirleri geçimlerine yetmeyen çocuk, kadın, erkek, aile, yaşlı, engelli, sokakta yaşayan kimsesiz kişiler, öğrenciler ve şehit ailelerine ayrıca belediye sınırları dışına da Marmaris Belediyesinin yapacağı sosyal hizmetleri ve yardımları kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5216 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (d) bendi ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin 1. fıkrasının (a) ve (b) bendi, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ve 60 ıncı maddesinin 1. fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayandırılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte adı geçen; Ayni Yardım: Yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, tıbbi malzeme ile engellilere yönelik araç-gereçler gibi sosyal inceleme raporuyla müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımını, Belediye: Marmaris Belediye Başkanlığını, Müdürlük: Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü, Engelli: Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duyusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplarından dolayı topluma diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda tam ve etkin katılımını kısıtlayan tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyi, Muhtaç Kişi: Her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alındığında, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kişiler muhtaç kabul edilemez. Buna göre muhtaç kişi, hiçbir sosyal güvencesi olmayan ve/veya asgari seviyede geliri, malı ve kazancı bulunan dar gelirli kişiyi, Nakdi Yardım: Muhtaç, kimsesiz, Belediye sınırları içerisinde ikamet eden Türk vatandaşlarına ve öğrenimlerini ekonomik yetersizlikten dolayı sürdürmekte zorlanan başarılı öğrencilere verilen, burs niteliği taşımayan ve 8 aylık süreyi geçmemek kaydıyla yapılan nakdi yardımı, Sosyal Yardım : Muhtaç kişilere yapılan ayni ve nakdi yardımı, Yardım Merkezi: Ayni yardımların dağıtımının yapıldığı Kültür Sosyal İşler Müdürlüğünü, ifade eder. Genel esaslar MADDE 5 - (1) Sosyal yardım faaliyetlerinde bulunan kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluş ve kişiler arasında koordinasyon ve işbirliği tesis edilip güç birliği sağlanarak ve mevcut kaynaklara en verimli şekilde ulaşılmasını sağlayan Kimlik Paylaşım Sistemi, Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet Sorgulama ekranı ve Aile ve Sosyal politikalar Bakanlığı SOYBİS veri tabanı üzerinden sosyal yardım başvurusu yapan vatandaşlarımızın muhtaçlıklarını ve kişisel verilerini merkezi veri tabanlarından temin/tespit etme yapılarak işlerlik kazandırılır. (2) Belediye bu yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir. (3) Yardımlar nakdi ve ayni olabileceği gibi kısmen nakdi ve kısmen ayni yapılabilir. (4) Yardımlar, devamlı, belirli aralıklarla veya bir defa yapılabilir. İhtiyaç durumuna göre nasıl ve ne kadar süre ile yardım yapılacağına Yardım Komisyonu karar verir. (5) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, yardım komisyonu kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi ya da veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki, kupon veya kart dağıtılabilir. (6) Belediye tarafından bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağılmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımlarını gerçekleştiren veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediye ye bağışlanan ayni yardımlar ile belediyece tedarik edilen mal, madde ve malzemeler sosyal yardımlaşma merkezinde toplanır; belediye personeli ve araçlarıyla muhtaç kişilere en uygun yöntemlerle taşınır ve tutanak düzenlenir. Ancak olağanüstü durumlarda ya da aciliyete binaen diğer kurum/kuruluşlar ile işbirliği sağlanabilir. (7) Yardımın ulaştırıldığı bağış sahiplerine telefon, elektronik posta veya başka bir iletişim aracı ile bildirilir ve teslimatlar tutanakla kayıt altına alınır. (8) Sosyal yardım hizmetlerinin uygulanmasında çocuklu aileler, yaşlılar, engelliler, öğrenciler muhtaç olma derecesi ve aciliyet durumuna göre değerlendirilir. (9) Sosyal yardım uygulamalarında, muhtaç durumda bulunan kişilerin en kısa sürede kendi imkânları ile geçinebilecekleri bir hale gelebilecekleri hizmeti sağlama anlayışı içinde bulunulması esastır. (10) Sosyal yardımların insan onurunu zedelemeyecek şekilde yapılması esastır. MADDE 6-(1) Belediye: dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, düşkün, kimsesiz ve engellilere: sosyal, sağlık ve ekonomik sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla nakdi yardımda bulunabilir. (2) Yapılacak nakdi yardımların miktarı ve süresi komisyon teklifi üzerine muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir. (3) Salgın hastalıklar, doğal afetler, yangın vb. mücbir sebepler nedeniyle aciliyet gerektiren durumlarda Yardım Komisyonu uygun gördüğü belediyemiz sınırları içinde ikamet eden tüm vatandaşlarımıza nakdi yardımda bulunabilir. (4) Sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlara barınma yardımı olarak Yardım Komisyonu tarafından belirlenecek miktar ve süre için kira yardımı yapılabilir. Zorunlu olarak ve geçici süreler içinde barındırılması gereken kişi ya da aileler için barınma giderlerini, yiyecek, giyecek ve temizlik ihtiyaçlarını karşılayabilir. (5) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulabilmesi için Komisyon kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş ve benzeri çek, akıllı kart, alışveriş kredi kartı, kart kontörü ve benzeri kart dağıtılabilir ve/veya üçüncü kişilere dağıttırılabilir. Bu çekler veya kartlar ile alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle sözleşmeler yapılır. Alışveriş yapılan merkezlere/firmalara; çek, kontör ve benzeri kart karşılığı meblağ ödenir. MADDE 7- (1) İlçe sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kimselere gıda, sıcak yemek, yakacak, ev eşyası, giyecek, kırtasiye, ilaç, tıbbi araç-gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez araç-gereçleri gibi ayni yardımlarda bulunulabilir. (2) Gıda, sıcak yemek, yakacak, kırtasiye, giyecek gibi temel ihtiyaç konusu ayni yardımlar Komisyon tarafından belirlenecek sayı içerik ve miktarda harcama yetkilisinin talimatı ile yapılabilir. (3) İlaç, tıbbi araç-gereç, engelliler için tekerlekli sandalye, koltuk değneği, rehabilitasyon amaçlı protez araç-gereçleri gibi ayni yardımlarda, ihtiyaç sahibinin başvurusu veya belediyenin resen yapacağı tespit üzerine 5510 sayılı Kanun gereğince sigortalı sayılmayan ve giderleri Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmayan ihtiyaç sahiplerine Komisyonun uygunluk görüşü ile harcama yetkilisinin onayı ile yardımda bulunulabilir. (4) Ayni yardımdan yararlanacak kişilerden bu yönetmelikte belirtilen bilgi ve belgeler istenir. İlk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik ayni yardımlar için, okul müdürlüklerince öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve belge yeterlidir. (5) Ayni yardımların dağıtılmasında, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve tüzel kişilerle yapılacak işbirliğinin 09/10/2002 tarihli ve 25961 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre yürütüleceği, ayrıca muhtarlıklar, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile de işbirliği yapılabilir. (6) Doğal afet mücbir sebeplere dayanan konut hasarları, can ve mal güvenliğini tehdit edecek tesisat arızaları gibi durumlarda tamir, bakım ve onarım yardımları yapılabilir. (7) Ayni yardımlar bir defada veya periyodik olarak yapılabilir. İKİNCİ BÖLÜM Sosyal Yardımlardan Yararlanacak Olanlar Sosyal yardımlardan yararlanacak olanlar MADDE 8- (l) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden muhtaç kişiler olmak üzere ödeneklerin yeterliliği ölçüsünde bu hizmetlerden aşağıdaki kişiler yararlanır; a) Hiçbir sosyal güvencesi olmayan ve/veya sosyal güvencesi olup da asgari düzeyde geçinmekte güçlük çeken kişi ve aileler, b) Evinde yemek yapamayacak durumda olan düzenli ve sağlıklı beslenme sorunu yaşayan muhtaç kişiler, c) Muhtaç yaşlı ve engelliler, ç) Doğal afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişiler, d) Olağanüstü bir durum veya felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişiler ile ekonomik yoksunluğu nedeniyle kendisini geçindiremeyecek durumda olan muhtaç kişiler, e) Muhtaç, kimsesiz, Marmaris Belediyesi sınırları içerisinde ikamet eden ayni ve nakdi sosyal yardım yapılması uygun görülen muhtaç kişiler, f) Maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ve/veya zorlanan ilkokul, ortaokul, lise öğrencilerine ayni/nakdi, yüksek öğrenim gören öğrencilere ise sadece ayni yardım için belediye tarafından yapılan değerlendirmede yardıma ihtiyacı olduğuna karar verilen, burs niteliği taşımayan karşılıksız sosyal yardım yapılması uygun görülen öğrenciler, g) Belediyemizce yapılacak tüm yardımlarda; Salgın hastalıklar, doğal afetler, yangın vb. mücbir sebepler nedeniyle aciliyet gerektiren durumlarda Yardım Komisyonunun uygun gördüğü belediyemiz sınırları içinde ikamet eden vatandaşlarımız, Sosyal Yardım Hizmeti Alacak Olanların Müracaatı, Tespiti ve İncelenmesi MADDE 9 - (1) Müracaatlar muhtaç kişilerin kendisi tarafından yapılacağı gibi zabıta, polis gibi; kolluk kuvvetleri, muhtar ve vatandaşlar tarafından da yapılabilir. Ayrıca basında çıkan haberler de ihbar olarak değerlendirilir. (2) Hazırlanacak inceleme raporuna veya durum tespit raporuna göre müracaatçının ne tür yardım modelinden yararlanacağı belirlenir. (3) Yardıma muhtaç olduğunun tespiti yardım alacağı anlamına gelmez. (4) Yapılacak müracaatlarda gerekli bilgi ve belgeler komisyon görevlilerince mümkün olduğunca gizli olarak ve muhtaçların onurunu zedelemeyecek şekilde yapılır. (5) Yardıma muhtaç olduğu halde herhangi bir sebepten komisyona müracaat etmeyenler için ikamet ettikleri mahalle muhtarlarının, öğretmenlerinin, yakınlarının, komşularının bu kişiler namına yaptıkları müracaatlar kabul edilir. (6) Belediyenin yardım konusunda resen tespiti aşağıda belirtilen kurum ve kuruluşlardan toplanan bilgiler ışığında yapılır a) Belediyenin bilgi kaynakları. b) Mahalle muhtarlarının verdiği bilgiler. c) Yardım dernekleri ve diğer sivil toplum kuruluşları. ç) Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma Vakfı bilgi kaynakları. Sosyal yardım türleri MADDE 10 - (1) Sosyal yardım türleri aşağıdaki gibidir: a) Günlük sıcak yemek yardımı, b) Öğrenim yardımı, c) Fakir yardımı, ç) Gıda yardımı, d) Kırtasiye yardımı. e) Yukarıda sayılan ayni yardımlar dışında kalan ve bütçe imkânları ölçüsünde karşılanması gerekli ayni ve nakdi yardımlar. Yardım komisyonu ve başvuruların değerlendirilmesi MADDE 11 - (1) Nakdi yardımlar için Belediye Başkanının görevlendireceği bir Belediye Başkan Yardımcısı başkanlığında, Kültür ve Sosyal İşler Müdürü, Mali Hizmetler Müdürü, Zabıta Müdürü ve Muhtarlık İşleri Müdürlüğü olmak üzere bir Değerlendirme Komisyonu görevlendirilir. (2) Komisyon salt çoğunlukla toplanır ve kararlar katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. (3) Komisyonun sekretaryasını Kültür Sosyal İşler Müdürlüğü yürütür. (4) Değerlendirmeler soruşturma evraklarındaki bilgilere göre yapılır. Sosyal yardımların kişilere ulaştırılması MADDE 12- (1) Sosyal yardımların kişilere ulaştırılması aşağıdaki gibidir; (a) Belediye tarafından yapılan yemekler kurum görevlileri tarafından dağıtılır. (b) Gıda vb. gibi ayni yardımlar kişiye evinde teslim edilir. (c) Nakdi yardımlar, kişinin beyan ettiği adına açılmış olan banka hesap numarasına süreli, belirli aralıklarla, sürekli veya peşin olarak yatırılabilir. (ç)Sosyal yardım uygulamaları sürecinde kişilerin onur ve gururlarının incinmemesine özen gösterilir. Ayni yardım malzemelerinin korunması, tasnif edilmesi, kayıt altına alınması ve dağıtımı Müdürlük bünyesinde yapılır. Dağıtımla ilgili olarak yeterli sayıda personeline araç ve gereç bulundurulur. Ancak olağanüstü durumlarda ya da acili yete binaen diğer kurum/kuruluşlar ile işbirliği sağlanabilir. Sosyal yardımlardan faydalanma MADDE13- (1)Belediye tarafından yapılan ayni ve nakdi yardımlar karşılıksızdır. Ayni ve nakdi nitelikteki sosyal yardımlardan bu Yönetmelik esaslarına göre öncelikle muhtaçlığı tespit edilen kişiler ve aileler faydalanır. Sosyal yardımların yapılmasında kişilerin diğer kaynaklardan elde ettikleri yardımlar dikkate alınır. Birden fazla kaynaktan aylık düzenli olarak yardım alanlar, Belediyenin sosyal yardım ödemelerinden yararlanamaz. (2) Sonradan durumunun uygun olmadığı tespit edilen ve sahte veya yanıltıcı belgeler ile sosyal yardım alanlar hakkında yasal işlem yapılır. Bu durumda olan şahısların yardımları kesilir ve verilen yardımlar kendilerinden geri alınır. Sosyal Yardımın Belirlenmesi, Yardım Şekli ve Kesilmesi Sosyal yardımın belirlenmesi MADDE 14 - (1) Her yıl sosyal yardımlar için bütçe imkânları ölçüsünde yeterli kaynak ayrılır. Bu kaynaklar muhtaç kişilere ayni ve nakdi yardım karşılığı sosyal yardım olarak adaletli bir şekilde dağıtılır. (2) Komisyon tarafından düzenlenen Sosyal İnceleme Raporlarında; muhtaç durumdaki kişilerin geçmişteki yardım talepleri, evvelce yapılan yardımlar, durumlarındaki değişmeler; hali hazırdaki özellikler, kişisel ve ailevi bilgiler yanında, sosyal ve ekonomik şartlar, mahalli imkânlar, ikamet edilen yer veya hizmetten faydalandırılmasının uygun olacağı, yardımın miktarı, süresi ve şekli ile ilgili hususlarda açıkça belirtilir. (3) Sosyal İnceleme Raporu kişisel nitelikte gizli belgedir. Ve bu belgenin muhafaza edilmesi müdürlüğünün sorumluluğundadır. MADDE 15- (1) Erzak yardımları her yıl ramazan ayında ihtiyaç sahiplerine dağıtılır. (2)Ayni ve Nakdi yardımlar kişilerin muhtaçlıklarının devamına ve ihtiyaç durumuna göre belli periyodlar halinde ya da muhtaç durumda bulunan kişilerin kendi imkânları ile geçinebildikleri tespit edilinceye kadar sürekli olarak yapılabilir. (2) Nakdi yardımlar, düzenli yardım yapılmasına karar verilen kişinin banka hesabına yatırılır veya tek seferde banka hesap numarasına (iban) ödenir. (3) Bu yönetmelik kapsamında yapılacak nakdi yardım ödemeleri hak sahibine veya duruma göre vekiline, velisine veya vasisine yapılabilir. Nakdi yardımın vekiline, velisine veya vasisine yapılacağı durumlarda Belediye ilgili belgeleri isteyebilir. (4) Öğrenim yardımları burs niteliği taşımaz ve 8 aylık süreyi geçemez. (5) Ayni ve nakdi yardımlar düzenli olarak verilebileceği gibi, sadece bir defaya mahsus olarak da verilebilir. (6) Ayni ve nakdi yardımlar Yönetmelikte belirtilen hususlar dikkate alınarak yapılır. MADDE 16- (1) Aşağıdaki durumlar halinde yapılan yardımlar kesilir. a) Yardım alan kişinin gerçeğe aykırı beyanda bulunulması ve bu durumun tespit edilmesi. b) Yardım alan kişinin vefat etmesi. c) Yardım alan kişinin Marmaris ilçesi sınırları dışına taşınması. ç) Yardım alan kişinin Türk vatandaşlığından çıkarılması, çıkması veya vatandaşlık hakkını kaybetmesi. d) Yardım alan kişinin maddi durumunda düzelme varsa ve yardım almadan hayatını sürdürebileceğinin tespit edilmesi. (2) Cezai müeyyidelerin uygulanması bakımından genel hükümlere göre hareket edilir. Ödenen nakdi ve ayni yardımlar ilgililerden kanuni faizi ve rayiç bedeli ile tazmin edilir. Bu konuda ilgililer bilgilendirilir ve gerekirse kendilerinden yazılı taahhütname alınabilir. (3) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın takibi kontrolü esastır. Sürekli olarak hizmetlerden yararlanan kişinin durumu periyodik olarak takip edilir. (4) Yardıma muhtaç kişileri üretken duruma geçirmek maksadıyla mümkün ise iş imkânı araştırılması veya üretkenliklerini kendi aralarında sağlayacak araç ve gereçlerin alınmasına karar verilebilir. MADDE17- (1)Sosyal yardım hizmeti alacak olan muhtaç kişilerden aşağıdaki belgeler istenir; a) Dilekçe, b) Fakirlik Belgesi c) Tapu Sicil Müdürlüğü’nden alınacak mal durumunu gösterir belge. ç) Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nden alınacak gelir durumunu gösterir belge. d) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’ndan alınacak yardım alıp almadığını gösterir belge. e) Trafik Şube Müdürlüğü’nden alınacak araç kaydını gösterir belge. f) Kişinin üzerine kayıtlı herhangi bir taşınır ve taşınmaz kaydının olmadığına dair belge. MADDE 18 - (1) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Yardımda bulunulan kişilerle ilgili bütün bilgiler kişisel nitelikteki gizli dosyalarda saklanır ve her çeşit gelişme kaydedilir. BEŞİNCİ BÖLÜM İlçe sınırları dışına yapılabilecek sosyal yardımlar MADDE 19- (l) Belediye, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 53 üncü maddesi gereği ilçe sınırları dışında doğal afetler ya da bulaşıcı hastalık gibi mücbir sebeplerin meydana gelmesi durumunda, bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlanabilir. (2) Belediyemiz gerektiğinde diğer afet bölgelerine personel, araç-gereç ve gerekli diğer donanımı sevk ederek destek sağlayabilir. Bu amaçla yapılan tüm masraflar belediye bütçesinden karşılanır.
ALTINCI BÖLÜM Sosyal Yardımı Değerlendirme Kriterleri
Yardım miktarları ve muhtaçlık dereceleri MADDE 20- (1) Yardım komisyonu, yönetmeliğin 9 ncu maddesi doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen raporda aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına karar verilir. a) Aile bireylerinin iş durumu. b) Ailenin net gelirleri. c) Barınma ve eşya durumu. ç) Ailede yaşayan kişilerin sayısı ve yakınlık dereceleri. d) Ailedeki öğrenim gören kişi sayısı. e) Medeni hali. f) Engelli durumu. g) Başka kurumlardan alınan yardımlar. ğ) Taşınır ve taşınmaz mal durumu. (2) Belediye tarafından yapılacak yardımlara ilişkin olarak oluşturulacak ve bu Yönetmeliğin eki kabul edilen ekonomik derece puan kriterleri doğrultusunda yapılacak değerlendirme sonucu her muhtaç kişi için verilen puanlar derecelendirilir. Yardımlar, yardım komisyonunca yapılan derecelendirme sonucunda 100 puan üzerinden, en yüksek puan alandan başlamak üzere, büyükten küçüğe sıralanarak yapılır. (3) Yapılacak yardımların miktarı Belediye Meclisi tarafından her yıl belirlenir. Yönetmeliğin 9 ncu maddesinde belirlenen kriterler çerçevesinde (EK-1) yardım komisyonunca yapılan derecelendirme neticesinde 100 puan üzerinden; a) 0–50 Puan arası yardım uygun değil, b) 50–65 Puan arası azami net asgari ücretin yüzde 25 oranında nakdi veya ayni yardım, c) 65–80 Puan Arası azami net asgari ücretin yüzde 40 oranında nakdi veya ayni yardım, ç) 80–100 Puan Arası azami net asgari ücretin yüzde 60 oranında nakdi veya ayni yardım olarak yapılabilir.
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 21 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. MADDE 22 - (1) Sayıştay görüşü alınan bu Yönetmelik, ilanı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 23 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür.
Çeşitli ve Son Hükümler Değerlendirme MADDE 24- Yardım alacak kişilerin Muhtaçlık durumu “Sosyal Yardım Değerlendirme Kriterine göre belirlenir. Kriter cetveli (Ek1) formu ile ekte sunulmuştur.
EK (1) Form. MARMARİS BELEDİYESİ Sosyal Yardım Değerlendirme Kriterleri Cetveli
10.11.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|