Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
Zafer YILMAZ Veteriner İşleri Müdür Vekili 05.05.2025
|
T.C. MUĞLA İLİ MARMARİS BELEDİYESİ VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler Amaç MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Marmaris Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünün kuruluş, örgütlenme, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı, görev, yetki, çalışma, usul ve esasları ile sorumluluklarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunun 15. Maddesinin 1.fıkrasının (b) bendi, 18. Maddesinin (m) bendi 48. maddesinin 2. Fıkrası, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunun, 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile diğer ilgili yasal mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4 - (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir: a)Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, b)Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, c)Başkan Yardımcısı: Marmaris Belediyesi Başkan Yardımcısını, ç)Belediye: Marmaris Belediyesini, d)Encümen: Marmaris Belediye Encümenini, e)Meclis: Marmaris Belediye Meclisini, f)Müdür: Veteriner İşleri Müdürünü, g)Müdürlük: Veteriner İşleri Müdürlüğünü ğ) Personel: Veteriner İşleri Müdürlüğü personelini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 5 - (1) Marmaris Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 48.Maddesi, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 10.maddesi ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre kurulmuştur.
Personel Yapısı MADDE 6- (1) Veteriner İşleri Müdürlüğünün personel yapısı, Belediye Meclisi tarafından onaylanan Norm Kadro Cetvelinde belirtilen unvan ve sayıları geçemez. Müdürlük, müdür, memur, işçi ve şirket personelinden oluşur.
Örgütlenme Yapısı MADDE 7 - (1) Veteriner İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına ve/veya Belediye Başkanının görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlıdır. (2) Müdürlük ve hizmet organları şunlardır: a) Müdür b) Veteriner Hizmetleri (3) Örgütlenme yapısındaki yatay ve dikey hiyerarşik değişiklikler, Müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile oluşturulur ve yürürlüğe girer. (4) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar ise Başkan veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:Görev, Yetki ve SorumluluklarMüdürlüğün Görevleri MADDE 8 – (1) Marmaris Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü'nün temel görevleri şunlardır: Veterinerlik Hizmetlerinin Görevleri MADDE 9- (1) Veterinerlik Hizmetlerinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Hayvan refahı ve korunmasına ilişkin yasal mevzuatı uygulamak: 1) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu, Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği ve diğer ilgili yasa ve yönetmeliklerin Belediyeyi ilgilendiren sorumluluklarını yerine getirmek. 2) Hayvan refahı ve korunmasıyla ilgili mevzuatta yapılan değişiklikleri takip etmek ve gerekli güncellemeleri yapmak.
b) Başıboş sokak hayvanlarının kontrolünü ve rehabilitasyonunu sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde başıboş sokak hayvanları için geçici bakımevi ve rehabilitasyon merkezi kurmak ve işletmek. 2) Sokak hayvanlarının sağlık kontrollerini ve tedavilerini yapmak, gerekli aşıları uygulamak. 3) Sokak hayvanlarının kısırlaştırma işlemlerini gerçekleştirmek. 4) Sahiplendirmeye uygun sokak hayvanlarını sahiplendirmeye teşvik etmek ve sahiplendirme işlemlerini yürütmek. 5) Sahiplendirmeye uygun olmayan sokak hayvanlarını, işaretlemelerini sağlayarak alındıkları ortama bırakmak.
c) Kuduz hastalığı ile mücadele etmek: 1) Kuduz şüphesi olan ısırık vakalarında Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ve Devlet Hastanesi ile işbirliği yapmak. 2) Kuduz şüphesi olan hayvanları müşahede altına almak ve gerekli takipleri yapmak. 3) Kuduz hastalığına karşı halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek.
ç) Evcil hayvanların kayıt altına alınmasını sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde ikamet eden vatandaşların sahip olduğu kedi ve köpek türü evcil hayvanların mikroçip takılmak suretiyle işaretlenmesini ve Yaban Hayatı Bilgi Sistem'ne (YABİS) kayıtlarının yapılmasını sağlamak. 2) Evcil hayvan sahiplerine mikroçip takma ve YABİS'e kayıt yaptırma konusunda bilgi ve eğitim vermek.
d) Veteriner Hekimlik malzemelerini yasal çerçevede temin etmek ve kullanmak: 1) Birim çalışması için gerekli veteriner hekimlik ilaç ve biyolojik ürünlerin yasal çerçevede teminini sağlamak. 2) Yetkili kurum denetimlerinde ibrazı zorunlu olan ilaç ve aşı kullanım, muhafaza ve ısı kayıtlarını eksiksiz tutmak. 3) Veteriner hekimlik malzemelerinin doğru ve güvenli şekilde kullanılmasını sağlamak.
e) Sokak hayvanlarının beslenmesini ve barınmasını sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde uygun lokasyonlara sokak hayvanları için beslenme ve barınma noktaları kurmak ve işletmek. 2) Sokak hayvanlarının düzenli olarak beslenmesini ve barınma ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak.
f) Hayvan sahiplendirmeyi teşvik etmek: 1) Hayvan sahiplendirmenin önemi ve faydaları konusunda halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek. 2) Hayvan sahiplendirmek isteyen kişilere rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunmak. 3) Hayvan sahiplendirmeye yönelik teşvik edici çalışmalar yürütmek. Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 10– (1) Veteriner İşleri Müdürünün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Veteriner İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına ve tüm resmi ve özel mercilerde temsil etmek, b) Müdürlüğün hizmetlerinin düzenli ve doğru bir şekilde yürütülmesini sağlamak, c) Yürürlükte bulunan yasalar ve bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde gerekli tedbirleri almak ve denetimleri gerçekleştirmek, ç) Başkanlık Makamı'nın emir ve direktifleri doğrultusunda verilen görev ve yetkileri kullanmak. d) Müdürlüğü temsil etmek ve müdürlüğün tüm faaliyetlerinden sorumlu olmaktır. e) Müdürlük çalışanlarını yazılı ve sözlü emirlerle yönlendirmek ve çalışmaların yürütülmesini sağlamaktır. f) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamaktır. g) Her türlü düzenleyici tedbiri almak ve uygulamak, gerekli kontrolleri ve denetimleri yapmaktır. ğ) Müdürlük bünyesinde disiplin ve koordinasyonu sağlamaktır. h) Harcama yetkilisi olarak müdürlüğün bütçesini ve performans programlarını hazırlamak ve uygulamak, mali disiplini sağlamaktır. ı) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedefleri takip etmek ve bu hedeflere ulaşılmasına katkıda bulunmaktır. i) Müdürlüğün birim faaliyet raporunu hazırlayarak üst yönetime sunmaktır. j) Müdürlük bünyesinde iş dağılımını yapmak, yetki ve sorumlulukları belirlemek ve çalışma prensiplerini oluşturmaktır. k) Personelin izin işlemlerini planlamak, izinlerin zamanında ve usulüne uygun şekilde kullanılmasını sağlamaktır. l) İzin, hastalık veya görevden ayrılma gibi nedenlerle işyerinden ayrılan personelin yerine, hizmetlerin aksamaması için gerekli geçici düzenlemeleri yapmaktır. m) Müdürlüğe bağlı servislerin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenlemek, personel arasında işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak, çalışmalarını izlemek ve denetlemektir. n) Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler önermek, geliştirmek ve uygulamak, iş akışını optimize etmektir. o) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla çalışma programı hazırlamak, hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli adımları atmaktır. ö) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, müdürlüğün faaliyet konuları ile ilgili personelin kurum içi/yurtiçi/yurtdışı eğitim ve seminerlere katılmalarını sağlamaktır. p) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum kuruluşları ve diğer birimlerle işbirliği yapmak, ortak projeler yürütmektir. r) Müdürlüğün iş akışını belirlemek, güncel tutmak ve dokümantasyonunu sağlamaktır. s) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek ve gerekli ise düzeltme adımları atmaktır. ş) Müdürlüğe gelen kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri inceleyerek ilgili birimleri bilgilendirmek ve gerekli uygulamaları yapmaktır. t) Başkanlık Makamınca mevzuat hükümlerine uygun olarak verilen diğer görevleri de yerine getirmektir.
Müdürün yetkileri MADDE 11 – (1) Veteriner İşleri Müdürünün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir; a) 5393 sayılı Belediye Kanunu'na dayanarak, Belediye Başkanı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yerine getirir. b) Müdürlük bünyesinde gerekli disiplini ve birimler arası koordinasyonu sağlar. c) Müdürlük bütçesini ve performans programlarını hazırlar ve harcama yetkilisi olarak bu programları uygular. ç) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki Veteriner İşleri Müdürlüğüne ilişkin hedefleri takip eder. d) Müdürlük faaliyet raporunu hazırlar ve üst yönetime sunar. e) İş dağılımını yapar, yetki ve sorumlulukları belirler ve çalışma prensiplerini tanımlar. f) Personelin izin işlemlerini planlar ve zamanında kullanılmasını sağlar. g) Görevden ayrılan personelin yerine hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri alır. ğ) Müdürlüğe bağlı servislerin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenler. h) Personel arasında işbirliği ortamı kurulmasını sağlar, çalışmalarını izler ve denetler. ı) Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler önerir, geliştirir ve uygular. i) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla çalışma programı hazırlar ve hedefler belirler. j) Çalışma verimini artırmak için personelin kurum içi/yurtiçi/yurtdışı seminer ve eğitimlere katılmasını sağlar. k) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kurum, kuruluş ve birimlerle işbirliği yapar. l) Müdürlüğün iş akışını belirler ve güncel tutar. m) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenler ve çalışmaları değerlendirir. n) Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütür, personel ihtiyaçlarını sistemli bir şekilde tespit eder. o) Müdürlüğe gelen kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri inceleyerek ilgili birimleri bilgilendirir. ö) Mevzuat hükümlerine uygun olarak Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri de yerine getirir.
Müdürün Sorumlulukları: MADDE 12 – (1) Veteriner İşleri Müdürünün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir; a) Kendisine verilen görevleri gereken özenle ve zamanında yerine getirir. b) Belediye Başkanı'na karşı görev ve çalışmalarıyla ilgili sorumludur. c) Müdürlük faaliyetlerinin yürütülmesinde kanunlara ve yönetmeliklere uymakla yükümlüdür. ç) Kamu malvarlıklarını korumak ve tasarruflu kullanmakla yükümlüdür. d) Personel üzerinde amir sıfatıyla yetkilidir ve bu yetkiyi kanunlara ve yönetmeliklere uygun şekilde kullanmakla yükümlüdür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 13 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük MADDE 14 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme MADDE 15– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. 05.05.2025
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|